جدایی نادر از سیمین

Dramă (Iran)

Asghar Farhadi

Asghar Farhadi Productions, Dreamlab Films, MPA APSA Academy Film Fund

15 Martie 2011

16 Aprilie 2011

<p>Nader şi Simin se ceartă şi se contrazic legat de planurile de viaţă - dacă să plece sau nu să trăiască mai bine în străinătate. Simin îşi doreşte să plece din ţară pentru a putea să-i ofere singurei ei fiice, Temeh, mai multe oportunităţi şi o educaţie mai bună. Nader însă refuză plecarea, fiind legat de obligaţii familiale. Bărbatul s-ar simţi prea vinovat să plece pentru a-şi căuta fericirea alături de soţie şi fiică, în timp ce tatăl său, afectat de boala degenerativă Alzheimer, rămâne în urmă în Iran. În cazul în care Nader nu se decide în favoarea familiei sale, Simin e foarte pornită să divorţeze şi să părăsească Iranul împreună cu fiica.</p><p> </p>

mar888

08.09.2018

Un bun exemplu al cinematografiei iraniene. Dupa "Children of heaven", iranienii impresioneaza cu acest film care asemanator primului m-a surprins prin povestea aparent simpla dar plina de naturalete si umanitate . Este un film bine realizat cu actori necunoscuti publicului larg, dar care au interpretat excelent aceasta drama familiala/sociala. Dupa toata aceasta situatie conflictuala am ajuns la concluzia ca nu exista personaje "bune" sau "rele", exista doar oameni care lupta pentru un viitor mai bun. Cat despre final, acesta aduce cu sine o adevarata agonie...un sfarsit coplesitor care reuseste sa te tina lipit de ecran in asteptarea unui singur raspuns...raspunsul unei fete pusa in situatia de a alege intre cei doi parinti... O pelicula care meriata sa-i acordati toata atentia, fiind probabil cel mai bun film strain al anului.

3 0

alexandrastan

08.09.2018

La recomandarea unui amic am luat 2 filme iraniene si le-am vizionat. Primul: "About Elly" m-a surprins placut si vi-l recomand. Din cauza lui am ajuns sa vad si "A separation" care are o actiune putin mai "complexa" daca pot sa-i zic asa. Pt mine a fost deosebit sa imi arunc un ochi intr-o ograda la care nu avem acces in mod curent: Iranul. Avem posibilitatea sa vedem cum sunt musulmanii practicanti dar si oamenii mai temperati din punct de vedere religios. Nu pot sa zic de partea cui am fost in timpul vizionarii. Asa cum a zis si mar888 nu exista personaje "bune" si "rele" doar oameni care se lupta ca sa aiba un viitor.

2 0

silverstar

08.09.2018