Acțiune, Dramă (China, Hong Kong)

Benny Chan

Cheung Tan, Alan Yuen

China Film Group Corporation, Emperor Motion Pictures

20 Ianuarie 2011

16 Iunie 2021

Tanarul si arogantul razboinic chinez Hou Jie il invinge pe rivalul sau Huo Long pe campul de batalie si preia controlul asupra regiunii Dengfeng, insa nu se multumeste cu aceasta victorie de prestigiu, ci isi urmareste victima pana la un templu al calugarilor Shaolin si o asasineaza, atragand o karma negativa asupra lui. Dupa ce este tradat de catre omul lui de incredere Cao Man si este pe punctul de a fi el insusi omorat, Hou Jie este lovit ca de traznet de moartea fiicei sale, iar sotia, care il invinovateste pentru nenorocirea abatuta asupra familiei lor, nu este capabila sa il ierte si il paraseste. Refugiat printre calugarii Shaolin din templu, fostul razboinic se perfectioneaza in tehnicile specifice artelor martiale si isi redobandeste credinta si serenitatea, impacandu-se cu destinul potrivnic care i-a rapit fiica, intelegand ca faptele lui reprobabile au fost pedepsite si rascumparandu-si greselile din trecut prin suferintele pe care le-a indurat recent. Afland ca Hou Jie traieste, Cao Man invadeaza teritoriul calugarilor Shaolin in fruntea unei armate puternice si distruge tempul din temelii, infruntandu-l pentru ultima oara pe fostului lui comandant si primind o pretioasa lectie de viata din partea acestuia.

flashkiller

08.09.2018

Foarte frumos filmul are multa actiune si drama.Sincer m-a tinut in suspans deoarece nu puteam sa anticipez finalul daca se va termina cu bine sau nu.Finalul a fost unul asa si asa adica n-au murit toti shaolinii iar cei rai au fost invinsi,dar mi-as fi dorit un final parca mai fericit.Merita vazut un asemenea film mai ales ca joaca si Jackie Chan si Andy Lau.O nota din partea mea este 10.

5 5

stricted

08.09.2018

Sa nu va lasati pacaliti de prezenta lui Jackie Chan in distributie. Are un rol secundar si apare intr-o singura scena de lupte. Filmul Shaolin mi se pare a fi unul decent. Nu extraordinar, dar nici unul la care sa te plictisesti. La scenariu se vede ca au lucrat mai multi, pentru ca, pe alocuri, nu prea se leaga. Scenele de lupta sunt exagerate, ca in mai toate filmele chinezesti, insa sunt bine realizate. Nu mi-a placut interpretarea rolului negativ. Prea aduce a smecher din zilele noastre. P.S. Recomand sa vedeti si varianta din 1982

5 14

Adrian87

08.09.2018

Eu nu sunt amator de filme de actiune, dar mi-a placut sa mai urmaresc (macar din cand in cand) cate un film cu calugari shaolini, samurai... Nu ca ar fi filmele astea in sine ceva special, dar cultura asta a razboiului in care se pune accentul pe pacea interioara, bunatate fata de ceilalti, etc, ma intriga intr-un fel cum nici un film de actiune cu gangsteri, gasti, hoti, politisti sau agenti secreti n-ar putea sa o faca. Dar lasand la o parte fascinatia mea pentru aceste caste razboinice, filmul, e destul de reusit din punctul meu de vedere. Luptele (clasicul kung-fu care sfideaza legile fizicii) sunt relativ bine realizate. S-a pus foarte mult accentul pe drama in anumite parti ale filmului, asta doar a accentuat gravitatea conflictului si motivatia eroilor. Cateva scene sangeroase in film, dar mi-a placut ca aduc o doza de realitate in film pastrand oroarea fara a incerca sa o duca la extrem (cum fac multe filme cu adevarate fantani arteziene cand vine vorba de rani si sange). Povestea e buna, fara a fi ceva special, actorii la fel si efectele speciale mi-au placut... In concluzie sunt de parere ca e un film care merita vazut, in special de fanii genului, dar e recomandabil si pentru ceilalti. Vizionare placuta.

4 0