4 luni, 3 săptămîni și 2 zile

Dramă (Belgium, Romania)

Cristian Mungiu

Hubert Bals Fund of the Rotterdam Festival, The, Saga Film, Mobra Films, Mindshare Media, Centrul National al Cinematografiei (CNC), McCann-Erickson, Televiziunea Romana (TVR1)

24 August 2007

14 Septembrie 2007

Otilia si Gabita impart aceeasi camera intr-un camin de studenti. Sunt colege la o universitate dintr-un mic oras din Romania, in timpul ultimilor ani de communism. Otilia inchiriaza o camera dintr-un hotel ieftin. Dupa-amiaza se vor intalni cu un anume domn Bebe: Gabita este insarcinata, avortul este ilegal in Romania si pentru amandoua aceasta situatie este cu totul noua. Filmul 4 luni, 3 saptamani si 2 zile face parte dintr-un proiect mai amplu numit Povesti din Epoca de Aur, o istorie subiectiva despre comunismul din Romania spusa cu ajutorul legendelor urbane. Scopul proiectului este de a vorbi despre acea perioada fara referiri exacte la comunism ci prin diferite povesti ce au in prim plan optiunile personale intr-o perioada de nenoroc si de nefericire, o perioada pe care oamenii trebuie sa o traiasca ca si cum ar fi normala.

101 Ordonare după: | |

cyklonb21

08.09.2018

stiu ca parerile sunt foarte impartite...dar l-am vizionat de 4 ori si sincer nu i-am gasit minusuri. Secventa in care personajul principal este la masa cu parintii iubitului ei mi se pare a fi punctul maxim de tensiune. Mie unul mi-a dat de gandit acest film, iar daca multor romani li s-ar intampla la fel romania ar putea fi educata prin intermediul cinematografiei. Ar mai fi multe de spus .... dar poate si premiul luat spune destul.

17 12

Patronu

08.09.2018

Mai mult o experienţă personală decât un film propriu zis. Este emoţionant, educativ, dar şi foarte crud în acelaşi timp. Mulţi vor fi enervaţi şi frustraţi de modul de filmare, însă, după cum a declarat chiar regizorul, asta a şi dorit, ca fiecare spectator să să aibă una din senzaţiile personajului principal. Cei ce sunt sătui de maidanele şi mizeriile româneşti, vor fi probabil din nou enervaţi de ceea ce vor vedea, însă din punctul meu de vedere e plauzibil, având în vedere data la care se petrece acţiunea. Filmul e înţesat şi cu o serie de momente sarcastice, prin care probabil se doreşte să se mai lumineze atmosfera, însă tonul grav predomină până la final. Nu ştiu dacă a fost cel mai bun film de la Cannes, însă cu siguranţă e un film bun ce merită toată atenţia.

40 9

emil-dorin

08.09.2018

Dar cei care castiga intra in Istorie! Sunt medic si am trait in plin front acele vremuri. A fost exact asa cum povesteste Mungiu. Asa si nu altfel! Regizorul nu a facut decat sa prezinte evenimentele, alegand o forma artistica, Filmul - pentru ca e vorba de un film indiferent de anumite experiente personale !

5 8