42

Dramă (United States of America)

Brian Helgeland

Warner Bros. Pictures

12 Aprilie 2013

6 Decembrie 2021

<p>Povestea vieţii lui Jackie Robinson, sportiv american ce a devenit primul bărbat de culoare acceptat să joace în Prima Ligă (MLB). El a întrerupt segregarea rasială din baseball când a debutat în 1947 la echipa Brooklyn Dodgers. El a participat la cinci întreceri mondiale şi a contribuit la câştigarea Campionatului Mondial cu echipa Dodgers în 1955. Apariţia sa în arenă şi succesul ca sportiv au fost printre evenimentele ce au pus bazele Mişcării Drepturilor Civile, din 1955-1968, prin care persoanele de culoare din SUA îşi cereau dreptul de vot şi celelalte drepturi răpite de discriminarea rasială, care era legală la vremea aceea. </p>

08.09.2018

42 este o drama sportiva foarte buna care impresioneaza din multe puncte de vedere.In primul rand povestea este interesanta si foarte dramatica,evenimentele sportive sunt foarte bine relatate si pentru mine a fost o placere sa aflu astfel de informatii sportive. Distributia este relativ necunoscuta,doar Harrison Ford este singurul nume important insa acesta arata un look imbatranit si este putin dificil sa-l recunosti. Personal iubesc filmele cu tema sportiva iar 42 este unul dintre aceste filme preferate.Recomand cu placere acest film celor care iubesc sportul si adevaratele realizari cinematografice.

2 2

rocco123

08.09.2018

Un film superb. Povestea este foarte bine realizată și are o distribuție minunată. Scenele de baseball sunt incitante, emoționale și sunt întotdeauna în mișcare. Chadwick Boseman este carismatic și atletic, cu o sobrietate mare. Harrison Ford este actor mare. Prima dată nici nu l-am recunoscut, așa de schimbat era. Nicole Beharie în rolul Rachel Robinson, întruchipează grația. Scenaristul și regizorul Brian Helgeland a făcut o treabă excelentă cu acest film. John McGinley este superb în rolul unui crainic sportiv. Un film foarte bun, un film care nu ar trebui să-l ratezi.

1 0

mitica58

08.09.2018

De fel nu ma dau in vant dupa filmele biografice din lumea sportului. Acest film insa a avut darul de a ma tine in priza timp de doua ore. Evident, nu sportul a fost cel ce m-a incitat (de fapt nici macar nu inteleg baseball-ul), ci lupta impotriva discriminarii, impotriva etichetei de bun sau rau functie de culoarea pielii. Am admirat pur si simplu atitudinea lui Jackie Robinson (Chadwick Boseman), modul cum a rezistat, modul in care si-a infruntat adversarii din teren si din tribune axati evident pe culoarea pielii lui si nu pe ceea ce era el, sportivul cu calitati iesite din comun. Este poate incredibil cum America a reusit in 70 de ani sa treaca peate manusa discriminarii si sa aiba acum un presedinte negru. Jackie Robinson a fost un pas in tot acest zbucium rasial din care a iesit victorioasa ratiunea. Inca mai astept si primul presedinte american… femeie! O alta provocare majora pentru USA si nu numai...

0 0