A History of Violence

Dramă, Thriller, Crimă (United States of America, Canada, Germany)

David Cronenberg

New Line Cinema, DC Comics, BenderSpink

23 Septembrie 2005

25 Noiembrie 2005

Tom Stall este un om ca oricare altul si duce o viata linistita alaturi de sotia sa si de cei doi copii in orasul Millbrook, Indiana. Intr-o seara, Tom reuseste sa opreasca un jaf in micul sau bar, omorandu-i pe cei doi atacatori si salvand astfel vietile clientilor. Aceasta intamplare nefericita il face sa devina peste noapte eroul orasului si un subiect pentru mass-media. Incercarile lui de a reveni la viata normala pe care o avusese inainte sunt spulberate de aparitia unui om misterios care sustine ca, in trecut, Tom este cel care l-a desfigurat.

tzepeshgr

08.09.2018

Trecutul te urmareste!!! Asta e ideea filmului, nu? Dar chiar ar putea un om care din adolescenta a incalcat orice regula conventionala sa se schimbe peste noapte? Si-a riscat viata si pe a celor apropiati prin ceea ce a facut in trecut si acum este un om cu o viata atat banala incat te plicitseste numai sa te uiti la el... Cam greu de crezut, dar ideea este originala si filmul per total mi-a placut. Dar sunt destule faze trase de par!

3 9

giulia dobre

08.09.2018

Subiectivitatea lui Tom coincide mereu cu subiectivitatea spectatorului inainte ca personajul sa-si revela si ceallata ientitate. Drept exemplu scena cu ochiul impuscat, grandios interpretata de Ed Harris, in care Tom afirma ca nu regreta crima...Din acel moment "A History of Violence" devine un film despre dublu si despre mutatii, semne personale ale regizorului Cronenberg..

8 2

Patronu

08.09.2018

Un film neobişnuit de linear pentru stilul lui Cronenberg ce are ca element central violenţa şi rolul pe care îl joacă aceasta în viaţa fiecăruia. O meditaţie pe tema teoriei lui Darwin cum i-a plăcut chiar regizorului să spună. Merită văzut, însă e un film nerecomandat celor mai slabi de inimă, datorită violenţei excesive (care însă aici e folosită cu un scop, spre deosebire de majoritatea filmelor din ziua de azi).

9 2