J.C. Chandor

Participant Media, Imagenation Abu Dhabi FZ, FilmNation Entertainment, Before the Door Pictures, Washington Square Films, Old Bull Pictures

30 Decembrie 2014

29 Septembrie 2020

<p>New York, anul 1981. O familie de imigranți încearcă să-și extindă afacerea într-o perioadă extrem violentă a orașului. </p>

08.09.2018

Un film super interesant din foarte multe puncte de vedere. Inca din primele clipe am simitit un sentiment diferit urmarind acest film si nici nu stiam exact la ce sa ma astept in continuare. A Most Violent Year surprinde extrem de mult cu o poveste intensa care chiar daca are unele mici defecte, tot reuseste sa fie interesanta, diferita si imprevizibila. Sa ramana pe toata durata pe directia corecta, fara sa deraieze spre ridicol si neinteresant. Faptul ca personajele implicate sunt foarte bine creionate si puse in valoare face ca tot firul narativ sa fie atat de valoros. Cel mai mult ies in evidenta cele doua personaje centrale jucate foarte precis de catre Oscar Isaac si Jessica Chastain. Uimitor personajul lui Isaac, care este de o eleganta iesita din comun, niste replici foarte inteligente si o mentalitate de castigator absolut fara sa isi asume riscuri inutile. Iar langa un astfel de barbat intotdeauna gasim si o femeie la fel de puternica. Anna Morales isi asuma riscurile, ia deciziile impulsiv si la fel de mult isi protejeaza afacerea, familia si statutul. Jessica Chastain ii ofera acestui personaj o frumusete luxurianta si chiar am ramas uimit de acest detaliu. Cinematografia este pur si simplu extraordinara. Am apreciat stilul vizual, modul in care atmosfera anilor 80 este redata, New York-ul acelor ani. Cand vine vorba de desfasurarea actiunii, regizorul chiar daca impune un ritm nu foarte alert, reuseste prin acest detaliu sa aduca si mai multa tensiune in situatiile aparute si intre personaje. Lucrurile acestea siguranta si-au pus amprenta asupra mea. Un film deosebit care m-a surprins foarte mult. Nici nu ma gandeam ca v-a primi atata recunostinta din partea mea, chiar daca la prima vedere lucrurile despre acest film arata excelent. O poveste captivanta, personaje complexe, abordarea regizoriala uimitoare, Isaac la superlativ iar acestea sunt doar cateva din plusurile acestui film. Din partea mea nota 9 si sunt foarte bucuros ca in sfarsit am decis sa il vad. Daca nu l-ati vazut inca, va sfatuiesc cu mare entuziasm sa o faceti cat mai repede.

4 1

andystarx

08.09.2018