A Prairie Home Companion

Dramă, Comedie, Muzică (United States of America)

Robert Altman

Picturehouse Entertainment, River Road Entertainment, Sandcastle 5 Productions, Prairie Home Productions, GreeneStreet Films, Ivanhoe Pictures

9 Iunie 2006

9 Martie 2007

Intr-o seara de sambata ploioasa, in Minnesota, fanii se strang la Teatrul Fitzegerald din St. Paul pentru a vedea show-ul "A Prairie Home Companion", care este transmis la radio de 32 de ani. Ceea ce nu stiu ei este ca este ultima reprezentatie pentru ca radioul a fost vandut unei companii texane care doreste sa renunte la show. Astfel, spectacolul de varietati transmis la radio al lui Garrison Keillor a ajuns la final. La spectacol urmeaza sa apara, printre altii, duetul de cowboys Dusty si Lefty, o cantareata renumita de muzica country, precum si surorile Johnson si Lola.

sergiuseling

08.09.2018

O comedie despre vremurile nostalgice ale showurilor radio, despre încheierea unei epoci, despre moarte. Însă ce face filmul bun în opinia mea e atmosfera creată în special prin cântecele din film. Dar în special cele ale lui Lefty și Dusty. Nu e unul dintre cele mai bune filme ale lui Altman, dar pe de altă parte orice film de-al lui Altman e foarte bun.

1 1

Juristul

08.09.2018

Robert Altman (care a murit anul trecut, după ce primise un Oscar pentru întreaga carieră) a fost unul din cei mai mari regizori americani, autorul unei opere substanţiale, deşi - firesc - inegale. Era (re)cunoscut pentru felul în care îşi dirija actorii (lăsîndu-i să improvizeze de multe ori) şi pentru numele mari care jucau îndeobşte în filmele sale. Un film de Altman avea - de regulă - o distribuţie de vedete cum nu mai vezi decît în filmele-catastrofă; acestea dădeau corp cîtorva zeci de personaje per film, combinate şi intersectate în poveşti complexe şi întortocheate, pe care geniul lui Altman le făcea de neuitat. Astăzi, se spune "altmanian" aşa cum se spune "fellinian": un semn că bătrînul cineast rebel - care şi-a rîs în barbă toată viaţa de "modul de viaţă american" (hollywoodian) - devenise de multişor ceea ce se numeşte azi "brand"... Ca o coincidenţă, marele cîştigător al Oscarurilor de anul trecut - Crash - era un film "altmanian" pe care, cu siguranţă, Altman l-ar fi făcut mult mai subtil şi poate mai subversiv. A făcut, în schimb, această bijuterie de tandreţe, umor şi melancolie intitulată Ultimul radio show / A Prairie Home Companion. Este tot un film "coral", în care intră şi ies din scenă Meryl Streep, Lily Tomlin, Virginia Madsen, Kevin Kline, Woody Harrelson, John C. Reilly, Lindsay Lohan şi Tommy Lee Jones. Între "intră" şi "ies" mai şi cîntă: filmul este un omagiu adus de marele maestru unui show de radio ("A Prairie Home Companion") făcut, timp de zeci de ani, de Garrison Keillor - care apare în propriul rol şi care a scris şi scenariul. Probabil că nimeni nu se aştepta ca Altman - un mizantrop maliţios care punea sub fiecare bun sentiment tone de dinamită - să facă acest film, în care se cîntă country şi care împacă şi bunii, şi răii, şi mediocrii sub un cer al iubirii şi iertării. Nu doar că Altman l-a făcut, dar este un film-testament, pentru că maestrul ştia că va fi ultimul. Frumuseţea filmului vine şi din frumuseţea poveştii. Cîntăreţii (Meryl Streep cîntă formidabil!) şi animatorii showului se arată în faţa unui public pe care nu-l vezi niciodată (pentru că sîntem noi, spectatorii) ca în faţa lui Dumnezeu. Toţi "trec testul", dar unii trebuie să se ducă să moară un pic... Viaţa e vis - şi poate un fel de show. Iar Altman îl face minunat, parcă dorind să ne spună: Îmi pare rău că trebuie să plec, dar mi-am făcut treaba, noapte bună!

2 1

08.09.2018

Foarte interesant! Filmat in intregime in teatrul Fitzgerald, cu exceptia scenelor de inceput si sfarsit care se desfasoara in vecinatatea teatrului, pelicula imbina stilul cinematografic, dragostea pentru improvizatii si inteligenta lui Altman cu darul de a povesti si cantecele lui Keiller pentru a creea o poveste corespondenta a spectacolului de radio "A Prairie Home Companion". Filmul foloseste muzicienii, echipa si decorurile spectacolului real, ascultat de public la radio de un sfert de secol (si care in viata reala continua sa fie difuzat). Rezultatul este o poveste compacta cu prestante actoricesti din cele mai extraordinare, in special eleganta lui Kevin Kline, cantecele lui Meryl Streep si Lily Tomlin ("Goodbye to My Mama"), figura senina de inger a Virginiei Madsen si Lindsay Lohan in propria ei versiunea a lui "Frankie and Johnny".

3 0