A Scanner Darkly

Animaţie, SF, Thriller (United States of America)

Richard Linklater, George Clooney

Warner Independent Pictures (WIP), Thousand Words, Detour Filmproduction, Section Eight Productions

25 Mai 2006

22 Ianuarie 2021

<p>Intr-o suburbie californiana, in viitorul apropiat, razboiul fara sfarsit dus de America impotriva drogurilor s-a suprapus peste cel dus impotriva terorii insesi. Politistul sub acoperire Bob Arctor (Keanu Reeves) primeste misiunea de a-si spiona prietenii – Jim Barris (<a href="/persoane.php?cod=3416">Robert Downey Jr.</a>), Ernie Luckman (<a href="/persoane.php?cod=10190">Woody Harrelson</a>), Donna Hawthorne (<a href="/persoane.php?cod=7164">Winona Ryder</a>) si Charles Freck (<a href="/persoane.php?cod=5851">Rory Cochrane</a>). In momentul in care i se ordona sa-si concentreze atentia asupra lui insusi, el se lanseaza intr-o calatorie paranoica in absurd, in care loialitatea si identitea sunt greu de decodificat. Bazat pe opera legendarului autor S.F. Philip K. Dick, <a href="/filme.php?cod=2647">A Scanner Darkly</a> este povestea caustica, tragica, insa pe alocuri comica, a folosirii drogurilor in societatea moderna si consecintele pe care aceste abuzuri le implica</p>

feverdog

08.09.2018

Excentricitatea lui Linklater face echipa buna cu universul lui Phillip K Dick. Ecranizarea unui al doilea (primul a fost "Blade Runner" , in regia lui Ridley Scott) mare roman este un succes garantat, mai ales pentru tehnica Rodoscopiei, grafica digitala pe care Linklater o foloseste in film. Politistul sub acoperire Bob Arctor (Keanu Reeves) traieste intr-un univers dual. Identitatea sa ascunsa de narcoman il obliga sa se indoape de Substance D, un drog foarte toxic extras dintr-o planta de culoarea albastra. Emisferele sale cerebrale se divizeaza, transformandu-i perceptile lui Bob Arctor intr-o calatorie labirintica cu o singura destinatie. Centrul de dezintoxicare New Hope, ale carui usi desi sunt deschise tuturor, ascund multe secrete. Atmosfera filmului este foarte pregnanta, mentinand-o neasteptat de prezenta pe cea a romanului lui Philip K Dick. Paranoia contagioasa, atacurile de panica, isteria in masa si schizofrenia sunt pretextele unui soundtrack nociv de potrivit. A scanner darkly este cel mai bun film al anului 2006, si totodata cea mai buna tentativa de pana acum de a transpune universul lui P.K. Dick pe ecrane.

9 9

sims

08.09.2018