A trai

生きる

Dramă (Japan)

Akira Kurosawa

Toho Company, Ltd.

4 Decembrie 2020

<p align="left">Kanji Watanabe este de mult timp un sef birocratic de departament din orasul Hall. Cand el afla ca este pe moarte, avand cancer, simte nevoia sa gaseasca o semnificatie pentru viata sa. Se gaseste pe el insusi incapabil sa discute cu familia sa si petrece o noapte prin oras cu un romancier, dupa care cu o femeie tanara de la biroul sau, dar in cele din urma hotaraste ca el poate sa realizeze ceva cu restul existentei sale.</p><p align="left">„Ikiru” are doua parti distincte : cea dintai, in care secretarul Watanabe afla diagnosticul implacabil al bolii ce-l va duce repede la moarte; cea de-a doua, dupa moartea lui Watanabe, unde i se reconstituie ultima parte a biografiei si portretul moral. Initial, Watanabe reactioneaza in felul cel mai conventional :incearca sa dea un rost „rascumparator” vietii sale, petrecand-o dezordonat, in continue betii si tovarasii dubioase, in desfatare si destrabalare. I se face pana la urma scarba de frivolul si sterilul mod de a-si cheltui existenta si decide sa-si schimbe fundamental comportarea, angajandu-se intr-o acerba, neobosita lupta – cu proprii sai colegi si superiori administrativi – spre a obtine amenajarea unui loc de joaca pentru copii, intr-un cartier populat. Ceea ce se si intampla, partea a doua a filmului reconstituind etapele efortului de a se obtine – dupa batalii demne de o cauza mai inalta – mult visatul parculet.</p>

herrKlaus

08.09.2018

A trai...a muri...a simtii...Infinitive infinite de confuzie. Trebuie sa stiti sa le folositi, sa le ascultati si urmati. Urmati infinitul!

3 1

alex_il_fenomeno

08.09.2018

un film genial , in regia marelui Akira Kurosawa . desi filmul porneste de la o idee simpla , chiar banala pentru unii , in afara de personajul principal , bineinteles , regizorul reuseste sa ilustreze prin numeroase imagini o adevarata drama , dar si o schimbare brusca , pe care nimeni nu o banuia . iar pana si acele argumente pro si contra de la urma sunt geniale , oricare alt regizor trecand peste astfel de momente , dar nu si Akira , care a reusit sa arate ca oricand filmul o putea lua pe alte cai decat cele asteptate de spectatori . oricum , este un film genial , pe care oricine ar trebui sa il vada cel putin o data in viata !

0 5

08.09.2018

Prin anii 60 - 70, cred ca l-am vazut si desi mi-a placut " povestea"nu m-a impresionat deloc ideea de insulta pentru ca nu am perceput-o ca atare. Cred ca Akira Kurosawa, era prea inteligent, prea tragic, prea sofisticat , prea extravagant, prea induiosator ....per / mintea mea de atunci, pentru acele vremuri...Acum recunosc, revazand acest film, in care un batran functionar , bolnav de cancer, dupa o viata de munca si economii, dupa o viata traita numai sa agoniseasca pentru fiu-sau cat mai multi bani...aude dintr-o intamplare nefericita ce gandea acesta... ca Akira Kurosawa era exceptional si stia sa faca un film dintr-o simpla si dureroasa definitie a insultei. Un film ce nu trebuie pierdut!...dar vazut la varsta cand poti intelege!

2 0