Aventuri, Dramă, Istoric (Spain)

Alejandro Amenábar

Alejandro Amenábar, Mateo Gil

Instituto de la Cinematografía y de las Artes Audiovisuales, Himenóptero, teleCinco Cinema, Mod Producciones, Nimar Studios, Canal+ España, Government of Malta

17 Mai 2009

22 Ianuarie 2010

In secolul 4 dupa Hristos, faimoasa astrologa, filozofa si invatata Hypatia din Alexandria le impartaseste discipolilor ei din cunostintele sacre ale Egiptului antic. Viata poporului egiptean se schimba insa pentru totdeauna atunci cand Egiptul intra sub dominatia Imperiului Roman, iar crestinii darama statuile idolilor pagani si templele inchinate acestora, fac cunoscute tuturor invataturile biblice si incearca sa implementeze prin violenta religia crestina. Luptandu-se cu disperare sa salveze vechile valori ale lumii egiptene si mai cu seama comoara de invatatura continuta de celebra biblioteca din Alexandria, Hypatia este ajutata de catre credinciosul ei sclav Davus, care este prins in capcana intre iubirea fata de frumoasa lui stapana si oportunitatea de a-si redobandi libertatea prin intermediul crestinismului, precum si de catre fostii ei discipoli Synesius si Orestes, primul devenit episcop, iar cel de-al doilea prefect al orasului. Chiar atunci cand este pe punctul de a-si demonstra teoria potrivit careia Pamantul se invarte in jurul Soarelui urmand o traiectorie elipsoidala, Hypatia cade victima razbunarii nemiloase a crestinilor, care nu o iarta pentru refuzul ei categoric de a se converti.

deliceana

08.09.2018

Trailerul promite un film bun. Daca mai spun ca regizorul este Alejandro Amenabar cred ca vorbeste de la sine. Abia astept sa apara.

4 8

lovegirl

08.09.2018

....EXTRA! .....locul filmarilor personajele , povestea istorica m-au impresionat...!! merita asteptarea

11 18

alexk

08.09.2018

In Egiptul controlat de romani, in secolul 4 e.n., legendara astronoama si astroloaga Hypatia (Rachel Weisz) ramane prinsa in capcana in la fel de legendara biblioteca din Alexandria. Telul femeii este sa salveze pretioasa colectie de carti a bibliotecii, amenintata de razmeritele care devasteaza orasul. Hypatia este ajutata de Davus (Max Minghella), un sclav care trebuie sa lupte intre ispita de-a redeveni liber si dragostea purtata frumoasei sale stapane.

2 4