Sophie's Choice

Dramă, Romantic (United Kingdom, United States of America)

Alan J. Pakula

Incorporated Television Company, Keith Barish Productions

8 Decembrie 1982

15 Mai 2021

<p style="text-align: left" align="justify">In regia exceptionala a lui<em> </em>Alan J. Pakula, ecranizarea romanului scriitorului american William Styron filmul este o drama greu de inchipuit. Doi oameni indragostiti unul de celalalt , Sophie Zawistowski (Meryl Streep ) si Nathan Landau  (Kevin Kline ) traiesc in o aparenta fericire, bucurie si veselie viata lor de indragostiti, in care il atrag si pe vecinul lor Stingo (Peter MacNicol ) , un om simplu si corect care are sentimente de prietenie pentru fiecare si va deveni in scurt timp "constiinta" fiecaruia dintre ei.</p><p style="text-align: left" align="justify">Dar sub aparenta fericire se ascunde o adevarata drama pe care fiecare o impartasesc prietenului lor. Sophie a fost in lagarul fascist, si a facut o alegere ingrozitoare, din cei doi copii a dat unul pentru a supravietui celalalt. Aspectele din lagar nu-i vor da pace niciodata si dupa alegerea facuta, viata ei plina de fericire mincinoasa si falsa alaturi de omul iubit si de prietenul indragostit, la randul lui de ea nu o va opri in alegerea ei.</p>

JuliaAgripina

08.09.2018

Meryl Streep e cu certitudine actrita mea preferata. Impecabila interpretare (nu ca as fi EU in masura sa ii comentez performantele actoricesti) . Sophie este un personaj fascinant, cred ca orice actor serios ar dori sa primeasca un astfel de rol. Dramatic, tragic!!! Trecutul Sophiei este extrem de dureros . Iar Meryl reuseste sa aduca personajul la ea...asa cum putini reusesc. Mi-au placut momentele in care ea isi depana amintirile, in care aparea o Sophie atat de simpla si diferita de cea din prezent... Iar simplitatea asta dadea frumusetea personajului, nu iti mai putea ochii de la ea, avea o expresivitate iesita din comun. Si nici macar nu era ajutata de vr'un strop de machiaj. Minunat. Cu filmul asta...mananci actorie pe paine! Nu cred ca mai trebuie eu sa spun ca e un film obligatoriu pentru orice cinefil ce se respecta :)). Bazele filmului si ale actoriei nu se pun acum, prin filmele recent aparute. Trebuie inceput cu marile capodopere pentru a avea o privire completa si...complexa asupra filmului.

9 2

enitharmon

08.09.2018

O poveste amara construita in jurul a doua personaje extrem de bine conturate pe fundalul unui trecut traumatizant. Interpretarea protagonistei este una exceptionala! Personajul sau nu are cum sa nu trezeasca spectatorului sentimente de compasiune.

5 0

An

08.09.2018

cred ca este unul dintre putinele filme care aproape m-au imbolnavit...este atat de dur, amar, perfect, incat aproape ca te loveste la propriu cu fiecare scena, cu actorii extraordinari si cu povestea de un tragism pe care nici nu-l intuiesti. L-am vazut acum multi ani, l-am revazut din noi de curand si m-a marcat din nou cu aceiasi putere ca si prima data.

9 1