Alien: Covenant

Horror, SF, Thriller (Australia, Canada, New Zealand, United Kingdom, United States of America)

Ridley Scott, Bibo Bergeron, Vicky Jenson, Rob Letterman

Scott Free Productions, Brandywine Productions, TSG Entertainment, 20th Century Fox

9 Mai 2017

4 August 2017

Îndreptându-se spre o planetă îndepărtată, aflată în partea cealaltă a galaxiei, echipajul navei de colonizare "Legământul" descoperă ceea ce se crede a fi un paradis neexplorat, dar care este de fapt o lume întunecată, periculoasă - care are ca unic locuitor "sintetic" pe David, supraviețuitor al expediției pierdute Prometeus.

08.09.2018

Tocmai ce am vizionat acest nou film al lui Ridley Scott si pur si simplu sunt foarte incantat de ceea ce am vazut. Asteptam cu mare nerabdare Alien: Covenant, imi doream enorm sa fie primit cu laude insa imediat mi-am amintit de Prometheus, de faptul ca acesta a creat doua tabere bine definite care au analizat foarte atent acel prequel. Mie unul mi-a placut enorm Prometheus, in special pentru ambitia intrebarilor puse si nu m-a deranjat deloc lipsa "actiunii". Cat despre Covenant, reactiile de asemenea sunt mixte, din fericire tind spre pozitive zic eu... Aceasta noua productie pastreaza foarte multe lucruri bune intalnite in Prometheus si poate ca nu reuseste sa raspunda la acele intrebari insa macar gaseste o solutie acceptabila pentru a evita acest lucru. Intensitatea acestui film este mult mai mare, lucurile devin mult mai sangeroase, claustrofobice si paranoice. Avem parte din plin de noi "xenomorphi" care stiu exact cum sa creeze teroare. Poate ca debutul filmului este unul mai calm, avand in vedere ADN-ul comun cu Prometheus, insa la un moment dat actiunea chiar incepe cu adevarat iar din punct de vedere vizual lucrurile arata incantator, pe toata durata filmului, nu numai in acele scene de actiune. Deci nivelul vizual este unul urias. Am apreciat din plin modul in care maestrul R. Scott din nou si-a pus amprenta acestei celebre francize. Sunt cateva scene aparte cate chiar m-au lasat fara respiratie. De-a dreptul uimitoare vizunea acestui mare om de film. La nivelul personajelor lucrurile poate ca nu stau chiar asa de bine insa acest minus este anulat de catre prezenta lui M. Fassbender in dublu rol. David, principalul protagonist din filmul anterior, revine in peisaj iar la bordul noii nave il regasim si pe Walter, foarte diferit ca programare fata de modelul precedent prezentat putin mai sus. Cand cei doi sunt prezenti in aceasi scena credeti-ma ca lucrurile devin foarte intense, cu un simt artistic desavarsit. Rolul facut de Fassbender este chiar genial. Mi-a placut si mix-ul de actori prezenti in acest film. La fel ca in Prometheus as zice pentru ca si acolo au fost foarte bine alesi actorii. Curioasa prezenta lui Danny McBride insa foarte placuta iar personajul acestuia este cat de cat dezvoltat. Acelasi lucru se aplica si pentru Katherine Waterston si Billy Crudup. Ceilalti actori sunt ok insa personajele acestora sunt doar victimele scenelor horror. Am c-am dezvaluit soarta personajelor insa credeti-ma marea surpriza vine din alta parte. Consider Covenant mult mai bun ca Prometheus, mult mai intens si mult mai bine dezvoltat. De aceasta data lucrurile sunt mai echilibrate atunci cand vine vorba de momente de actiune/horror si dezvoltarea unor idei noi sau a celor intalnite in Prometheus. Durata filmului este una ok. 2 ore cred ca au fost indeajuns insa nu m-ar fi deranjat o durata mai mare a peliculei. Deci chiar mi-a placut acest film. M-a lasat cu o impresie excelenta iar twist-ul de la final ma v-a bantui cu adevarat pentru cateva zile bune. Astept cu nerabdare un nou capitol in aceasta serie. Lucrurile normal ar trebui sa devina din ce in ce mai interesante si cat mai aproape de originea primului film Alien. Acord nota 10 acestui film in ciuda unor mici minusuri pe care le regasim la nivelul scenariului si in dezvoltarea anumitor personaje. Fassbender si personajele lui sunt cele mai de pozitive aspecte ale acestui SF. Urmeaza imaginea vizuala si desigur xenomorphii. Recomand cu incredere mai ales celor care au apreciat directia filmului Prometheus.

7 3

Bachus-B

08.09.2018

Daca Prometheus a fost dezamagitor.... acesta flick de doi bani face din el si porcaria de Alien 3 doua capodopere..! Ridley Scott pur si simplu nu vrea sa se pensioneze ..face gonoaie de filme unul dupa altul fara oprire ..americanii zic de la Kingdom of Heaven incoace , eu zic de la Prometheus incoace....!Dar sa ne intoarcem la acest flick superficial unde totul este un haos mare ! In primul rand iceputul filmului este taiat dar se gaseste pe youtube gratis.. iar filmul incepe brusc dintro data fara sa prezinte personajele fara sa sti cine ce cum ...! Bineinteles aceasi idee care este de 25de ani in sci fiuri ... vedem din nou o echipa plecata in spatiu in cautarea.. bla bla bla.. iar Ridley mosul de 80 de ani ramas fara idei originale introduce acelasi subiect ca si in Alien 1979 aceasta echipa se ghideaza dupa un semnal bla bla bla.. siiiiiii....... asa -pe planeta odata ajunsi vedem o planeta ca o statiune turistica de munte cu peisaje de zici ca a fost filmat in muntii Carpati la noi...! Asta e noua viziune a lui Ridley .. acolo David androidul face pe Robinson Crusoe laudandu-se echipei cum acesta cum a ajuns pe planeta gigantilor ia extermiat dintro data pe toti cu bombe iar pe eroina din Prometheus a omorato fiindca lui nu i place sa fie condus de nimeni si acum el este zeul suprem al planetei.. ! E si cam atat ..asa e sequelul ca poveste ... In loc sa vedem aventura eroinei din Prometheus cum descopera civilizatia giantilor si sa vedem ceva orginal si filozofic despre civilizatia lor si cum au creat rasa umana si de ce au creat astfel de creaturi , si ce legatura au avut acesti gianti cu umanitatea in preistorie .. vezi de treaba.... pai hai sa aratam din nou alieni cum fug dupa oameni ca niste dinozauri bieineiteles omoradui pe toti.., parca nu am vazut asa cv din 1979 incoace....!)))))) E si cam atat.. filmul era pe sfarsit cand lumea murea de plictiseala si stateau mai bine pe celulare decat sa se uite la 'ideile originale a maestrului Ridley....!' Absolut de rasul lumii a fost acest flick de doi bani ! Ridley doreste sa aduca cinism horor violenta si injuraturi pe ecran crezand ca poate soca cu asa cv generatia moderna de azi care au vazut asa cv in filme de peste 25 de ani.. dar din pacate nu prea reuseste si se face de rasul spectatorilor ..! O dezamagire totala nota 4 cu indulgenta....!

2 5

dreidrei

08.09.2018

L-am vazut azi si pot sa zic ca a fost un film reusit,începând de la regia ca la carte,interpretările foarte bune ale tuturor actorilor,doza buna de groaza si suspans,pana la finalul care este imprevizibil,recomand cu caldura filmul,dar trebuie sa va uitați la Prometheus,filmele având legătură între ele,abia aștept continuările viitoare,nota 8!

3 3