Dramă, SF, Mister | (Italy, France)

Alphaville

Dramă, SF, Mister (Italy, France)

Jean-Luc Godard

Filmstudio, Athos Films, Chaumiane

26 Septembrie 2020

In epoca anilor 1960, autoritatile "planetelor exterioare" il trimit pe agentul secret Lemmy Cautin in misiune in Alphaville, un oras situat la cativa ani lumina de Pamant.Caution trebuie sa-l omoare pe profesorul von Braun, stapanul atotputernic al Alphaville, care a abolit toate sentimentele umane. Calculatorul care conducea intregul oras este Alpha 60 iar fostul agent Dickson ii ordona lui Lemmy sa distruga calculatorul si sa salveze pe cei care plang.Lemmy este prins si interogat de Alpha 60, apoi condmanat la moarte.

Antigona

08.09.2018

Ce face un detectiv venit din tarie exterioare in orasul logicii, unde oamenii sunt condamnati la moarte doar pentru simplul fapt ca savarsesc fapte ilogice? Simplu:reusete sa readuca umanitatea in inima unei femei si sa o scoata din orasul inchisoare. Un cvasi-sf care reuseste prin vocea interioara a orasului logicii sa puncteze teme profund existentialiste.

2 1

MikeWindgren

08.09.2018

Am impresia ca orice as spune despre acest film as strica placerea descoperirii lui. Eu l-am vazut fara recomandari si a fost o desfatare totala. Ca e nebun, genial, savuros cred ca se poate spune. Si ca sa dau totusi un punct de pornire care sa tina ignorantii la distanta, o sa spun doar ca e ceva intre "1984" si benzile desenate cu Dick Tracy. De obicei nu exult nici cand dau nota 10, dar "Alphaville" merita nota 20. E perfect. Daca topul meu ten nu ar fi ocupat cu filme de suflet, ar avea cu siguranta loc acolo.

3 1

Raya

08.09.2018

Deşi urmăresc săptămânal cel puţin un film din prima jumătate a secolului XX, unul aşa slab ca acesta, o interpretare aşa penibilă nu mi-a fost dat să văd. Păcat de ideea originală, de câteva fraze filozofice, dar spuse cu o cadenţă rară şi neplăcut de urmărit. Scenariul interesant ar trebui reluat într-o ecranizare diferită. Şi pentru că regizorul urmează să primească Oscarul pentru întreaga carieră, n-am să-l ştampilez cu această încercare nereuşită, ci voi urmări şi alte filme realizate de el, sperând să-i descopăr calităţile.

2 4