Amen.

Dramă, Istoric (France, Germany, Romania)

Costa-Gavras, Hans Quest

K.G Productions, KC Medien, Katharina, Renn Productions, Canal+, TF1 Films Production

13 Februarie 2002

11 Martie 2002

Filmat partial si la Sibiu, filmul prezinta pozitia a doi barbati fata de exterminarea evreilor in cel de-al doilea razboi mondial si este un proces intentat tacerii tuturor celor care au stiut ce se petrece dar nu au spus nimic. Ofiterul SS Kurt Gerstein, ajutat de tanarul preot Riccardo Fontana, incearca sa-l informeze pe Papa Pius al XII-lea despre ceea ce se intampla cu evreii in lagarele de concentrare in speranta ca acesta va lua pozitie si atrocitatile vor lua sfarsit.

adanic

08.09.2018

Filmul prezintă povestea adevarată a lui Kurt Gerstein. Acesta se înrolează în SS cu scopul de a vedea lucrulile din interior. Kurt se considera un "spion al bisericii" in cadrul SS şi încearcă să saboteze acţiunile SS-ului. El încearcă, ajutat de preotul Fontana să obţină susţinerea papei Pius al XII-lea. Sfântul Părinte va închide ochii la crimele comise de nazişti. Filmul s-a inspirat din şi piesa de teatru al lui Rolf Hochhuth: "The Deputy, a Christian tragedy".

5 0

DaRulor

08.09.2018

Din punctul meu de vedere inca un film care condamna nazismul... Spre deosebire de alte filme insa acesta condamna si Biserica Catolica dar si pe aliati care nu au intervenit mai repede in apararea celor ucisi in lagare. Daca sunteti fani ai filmelor despre Al Doilea Razboi Mondial poate merita vazut, mai ales ca joaca destui romani in film. Acesta insa ar potea sa constituie si un motiv sa nu va uitati pentru ca filmul este facut in limba engleza si dictia actorilor nu este tocmai reusita. Mie sincer nu mi s-a parut ceva special.

0 1

Andrei426Hemi

08.09.2018

Subiectul filmului vorbeste despre tacerea Papei Pius al XII-lea (Marcel Iures) in fata dramei Holocaustului. Pelicula povesteste istoria tragica si reala a unui ofiter SS protestant, Kurt Gerstein (personaj al germanului Ulrich Tukur), ale carui semnale de alarma catre Biserica si Vatican in legatura cu lagarele de exterminare naziste ramin fara efect. El este ajutat de un tanar iezuit, Ricardo Fontana, un personaj fictiv, pe care actorul Mathieu Kassovitz il joaca extrem de convingator.

1 0