Război, Acțiune (United States of America)

Clint Eastwood

Jason Hall, Scott McEwen, Chris Kyle, Jim DeFelice

RatPac-Dune Entertainment, Village Roadshow Pictures, Mad Chance Productions, 22 & Indiana Pictures, Malpaso Productions, Warner Bros. Pictures

11 Decembrie 2014

23 Ianuarie 2015

Chris este trimis în Irak cu unica misiune de a-și proteja camarazii pe câmpul de luptă. Acuratețea țintei sale a salvat multe vieți, motiv pentru care colegii de arme l-au supranumit „Legenda”. Însă povestea lui a ajuns dincolo de liniile inamicilor, care au pus preț pe capul său și l-au transformat în țintă râvnită pentru insurgenți. Cu toate dramele războilui, Chris se mai lovește și de datoria de a fi soț și tată model pentru familia care îl așteaptă acasă. În ciuda pericolului și a dorului de casă, militarul duce la bun sfârșit patru misiuni de război, în care nu-și lasă în urmă niciun camarad. Totuși, odată ajuns lângă soție și copii, își dă seama că traumele de pe câmpul de luptă nu îi vor da pace niciodată. Inspirat din fapte reale, filmul „Lunetistul american” dezvăluie o poveste cutremurătoare și emoționantă.

Deniro

08.09.2018

Acest film a fost pentru mine unul dintre cele mai asteptate filme din aceasta luna, de cand am vazut primul trailer al acestui film. Astazi am avut ocazia sa il vad si este probabil cel mai bun film din 2014, fiind o poveste reala despre cel mai letal lunetist din istoria Americii, avand la activ peste 160 de victime. Cand am vazut ca "American Sniper"este regizat de Clint Eastwood si in rolul principal joaca Bradley Cooper, unul dintre actorii pe care ii simpatizez foarte mult, nu stiam ce poate sa mearga rau cu acest film si intra-adevar, totul a mers excelent. Povestea este foarte captivanta si interesanta, scenele de actiune sunt foarte bine realizate, iar interpretarile sunt excelente, mai ales interpretarea lui Bradley Cooper care a fost recompensata cu o nominalizare la Oscar si sunt de parere ca a meritat acea nominalizare.Regia lui Eastwood este foarte buna, este cel mai bun film al sau de la "Million Dollar Baby " incoace.Coloana sonora mi-a placut, scenariul este adaptat foarte bine, pot spune ca nu am simtit un moment de plictiseala, un moment de ezitare si mi-a placut foarte mult felul in care personajul principal se comporta pe front si cum se comporta acasa, mi-a placut mult. "American Sniper"este pentru mine unul dintre cele mai bune filme din 2014, ce merita vazut, chiar daca nu va place filmele despre Razboiul din Irak, dar merita vazut pentru poveste, scenariu, regia si interpretarea geniala a lui Cooper.

4 2

AliceC

08.09.2018

Ca film aparte, American sniper este magnific. Felul in care e portretizat lunetistul e legat strans de drama interioara a omului care face ceea ce face din impulsul, dorinta de a-si onora si proteja tara si camarazii, dar totusi nu poate sa ramana neafectat de ororile razboiului. Este acesta unul din zecile (daca nu sute chiar) de filme de glorificare a politicii militare a SUA? da. dar daca scoatem din tablou acest fapt, American Sniper e aproape perfect. Discrepanta dintre Chris Kyle din film si cel din realitate pare insa sa fie destul de mare... de aceea, ca biografie filmul are o lacuna frecventa in abundenta de filme biografice din prezent- - e oferita o imagine subiectiva, omitandu-se aspectele inconvenabile. Dar presupun ca aceasta si este fuziunea dintre realitatea biografica si arta filmului, acestea trebuie sa se intalneasca undeva la mijloc. Si totusi, din punctul meu de vedere, ca opera cinematografica, American Sniper este minunat - are un scenariu bine pus pe roate, actori care interpreteaza rolurile din suflet, momente de intensitate atat emotionala, cat si de actiune. La finalul vizionarii te simti altfel decat la inceput - cel putin aceasta e adevarat. Mie mi-a placut enorm. Il recomand iubitorilor de filme (dar care stiu sa se detaseze de subiectivismul politizat atat de des intalnit in filmele americane).

4 4

Cantemir.Iasi

08.09.2018