Arabian Nights (2000)

| 30 April 2000 ()

O mie si una de nopti (2000)

Arabian Nights

30 Aprilie 2000

4 Decembrie 2020

<p align="justify">Arabian Nights este povestea unui mare si temut sultan pe nume Riar-Sah. El trebuie sa-si gaseasca o sotie inainte de a fi luna plina, altfel regatul sau va ajunge pe mainile fratelui sau. Riar-Sah este inca traumatizat in urma tradarii  pe care a trait-o cu prima sa sotie. Astfel Riar-Sah hotaraste sa se casatoreasca pentru a-si salva regatul, iar apoi isi va da sotia pe mana calaului, inainte ca aceasta sa aiba ocazia sa-l insele. Insa aceasta femeie este Seherezada, al carei har dumnezeiesc de povestitoare face ca executia sa fie amanata timp de 1001 de nopti.</p><p> </p>

raspopilcarita

24.03.2009

Ecranizarea este foarte vascoasa pentru cei care cunosc bine povestea si este greu de acceptat ca o poveste atat de romantica in fond si plina de neprevazut sa fie atat de strambata . Toate personajele au avut de suferit , bietul Aladin s-a transformat intr-un martafoi penibil apropiat de profilul lui Pacala dar si el era parca un pic mai destept . Nici n-am mai asteptat sa se termine filmul am fost complet dezamagit , nici macar comedie neagra nu a fost . Nu stiu ce au asteptat altii de la el dar eu nu am primit ce am vrut . Jason a avut cred cel mai mult de suferit din cauza asta . Multe sunt insusirile care insotesc un actor chiar si comedia cere mult efort din partea unui actor stim cu totii cat este de greu sa binedispui pe cineva cuprins de necazuri si probleme iar daca faci greseala sa alegi o asemenea cale de a te binedispune urmarind filmul cazi in depresie . Pot spune chiar ca este contrariul a ceea ce ai fi vrut . Nu , nu are nici-un fel de noima si-a schimbat cu totul traseul si a gasit ce a cautat . Ignoranta . In cazul asta prefer desenele animate macar stiu ce se intampla si admit scenele ca atare . Pacat de poveste era atat de frumoasa si Aladin chiar semana cu un print arab in dizgratie , alergat de destin oriunde isi indrepta pasii . Sorry .

1 2

Bci2

03.09.2009

Un film regizat de Steve Barron cu scenarii foarte bune. Desigur, povestile din cele 1001 de nopti arabe au incintat pe multi copii din multe tari. Uitand pentru moment ca filmul nu este extrem de bine regizat si ca e cam departe de textul povestilor, ramane un film amuzant. In film, spre deosebire de carte, Seherezada--eroina principala a filmului care e decisa sa-si riste viata pentru a salva alte fete tinere din sediul sultanului-- invata arta povestirii si apovestilor arabe de la un batran la coltul bazarului. Pe linga Seherezada, personajul cel mai interesant si bine realizat in film este cel al geniului (Genie of the Lamp / Genie of the Ring) jucat excelent de John Leguizamo, pe care il vedem la dimensiuni uriase plutind in aer, si cu o mina si un ranjet rautacios. Minunatele lui constructii de palate si alte obiecte magice, precum si modul ultra-rapid in care le construieste, intr-adevar merita vazute. Pe alocuri umorul direct tarnsforma genul filmului din poveste in comedie, neajungand insa la nivelul unei povesti cu Pacala. Ca si in carte, in acest film , Seherezada reuseste sa-l pacaleasca pentru 1001 de nopti pe sotul ei, sahul Riar-- care s-a ticnit; ea urmeaza lectiile si sfaturile unui maestru povestitor din cetate pe care l-a ascultat multe zile in sir spunand povesti la coltul bazarului. Acest detaliu care ,explica' de ce a devenit ea asa de buna la spus povesti difera desigur de text, precum si nebunia sahului din poveste care nu-i nici pe departe mentionata in poveste, desi este cumva imlicita in actiunile lui de omucidere a unro tinere frumoase si nevinovate. Nu-i clar daca este doar intentionat pentru copii, dar filmul pare mai mult adresat adultilor amatori de povesti sau povestiri fantastice. Prin comparatie, filmul serial TV comic inspirat din povestile arabe ,,I love Jeannie", sau ,,I dream of Jeannie" este cu mult mai reusit, fara sa aiba pretentia de a reprezenta cele 1001 de nopti arabe. Multe imagini si scenarii din film sunt insa bune ecranizari ale celor 1001 de povesti arabe; unde sufera realizarea este prin faptul ca nu a selectionat si urmat cele mai remarcabile povesti din carte. E loc, desigur, de mult mai bine, si speram ca vom vedea si alte ecranizari mai bune pe aceasta tema, care nu-s doar comice si au povestile arabe cele mai bune-- selectionate dintre cele 1001 disponibile in carte. Costumele orientale si reprezentarea reusita a magicului geniu sunt aspecte bine realizate in film, si deci, filmul merita vazut pentru o distractie relaxanta de trei ore atit pentru adolescenti cat si pentru adulti..

1 5

Andrei426Hemi

11.12.2015