Ararat

Război, Dramă (Canada, France)

Atom Egoyan

Ego Film Arts, Alliance Atlantis Communications, Serendipity Point Films

20 Mai 2002

25 Iunie 2021

<p align="left">Un pictor face portretul mamei sale.Un regizor realizeaza filmul mult visat.Un adolescent trece frontiera dupa ce a fotografiat muntii Anatoliei.O tanara vrea sa inteleaga cum i-a disparut tatal.O conferentiara preda istoria pentru a uita de propria-i istorie.Un actor se straduieste sa redea un personaj odios.Si povestea ii reuneste pe toti in cea a legendarei Armenii... </p>

Raya

08.09.2018

Poveste în poveste cred că e cea mai bună cale pentru a ilustra tragicul masacru al armenilor din 1915. Oricare altă situaţie ar fi fost prea superficială sau prea implicată şi deci ar fi limitat vizionarea. Invitarea unor actori celebri în peliculă, precum Charles Aznavour (el însuşi de origine armeană) şi Christopher Plummer a ridicat calitatea filmului. Mulţi nu ştiu detalii despre episodul istoric respectiv, decât tangenţial, dar modul în care e relatat genocidul e clar, emoţionant, empatizant. Evident, nu-i un film frumos, pentru că n-are un miez estetic, ci ură şi cruzime, dar e un film util.

0 1

08.09.2018

stiam despre masacrarea armenilor de catre turci dar nu stiam amploarea masacrului; oricum filmul e dur, cumplit de dur; plummer a facut un rol fantastic, mi-a placut foarte mult, iar scenele de violenta, de masacru sunt extrem de veridice, pur si simplu te lasa fara grai si te pune p ganduri; daca as fi in locul turciei si eu as nega ca s-a intamplat asa ceva; orice om normal nu poate accepta ca asa ceva se poate intampla; pe langa implicatiile politice ce le impica recunoasterea, e greu sa accepti ca printre noi exista asemenea monstri.

0 0