Arrival

Thriller, Dramă, SF, Mister (United States of America)

Denis Villeneuve

Paramount, 21 Laps Entertainment, FilmNation Entertainment, Lava Bear Films

10 Noiembrie 2016

17 Mai 2021

Au aterizat! Nave spațiale misterioase sunt deja răspândite pe 12 meridiane de pe toate continentele. Dar de ce au venit? Ce intenții au? Iată ce are de elucidat Louise Banks (Amy Adams), expertă în lingvistică, solicitată de autorități ca să descifreze limbajul "intrușilor". Termen: două zile. Miza: viața tuturor. Dușmani sau prieteni? Război inter-planetar sau șansa de a cunoaște alte forme de inteligență? Succes sau condamnare? O planetă întreagă tremură în așteptarea veștilor. Va reuși oare Louise să traducă la timp limbajul invadatorilor extratereștri sau va "traduce" soarta umanității? Inspirat de nuvela "Story of Your Life", semnată de Ted Chiang, filmul este regizat de cunoscutul regizor canadian Denis Villeneuve și a fost nominalizat la Festivalul de Film de la Veneția pentru Leul de Aur. În distribuție îi veți mai recunoaște pe Forest Whitaker și Jeremy Renner.

08.09.2018

Asteptam cu multa nerabdare acest film de o buna bucata de timp insa cu adevarat in ultima luna numai la acesta m-am gandit, odata ce review-urile pentru acest film au fost publicate. Recenzii care inca odata lauda la superlativ munca depusa de Denis Villeneuve care de scurt timp a devenit regizorul pe care il apreciez cel mai mult. Intitlulat in prima faza Story Of Your Life, Arrival este un film uimitor, un sci-fi foarte inteligent, complet diferit fata de majotitatea titlurilor din acest gen iar ceea ce il diferentiaza complet este nivelul emotional urias pe care filmul il dezvolta si-l atinge intr-o perioada relativa scurta de timp. In ultima jumatate de ora tot ce credeai ca acest film este lent iti este rastalmacit, natura filmului schimbandu-si orientarea la 180 de grade. Ca majoritatea filmelor realizate de catre Villeneuve, Arrival dispune de un nivel vizual absolut uimitor si o coloana sonora geniala fara care filmul nu ar functiona la aceasi parametrii. Iar pentru acest lucru regizorul a ales sa lucreze din nou cu compozitorul Johann Johannsson si pentru prima oara cu regizorul de imagine Bradford Young, a carui munca devine din ce in ce mai apreciata. Arrival se bazeaza exclusiv in marea majoritate a timpului pe ceea ce transmite din punct de vedere vizual si auditiv, asta pentru a instaura o stare de nesiguranta si pentru a alimenta anumite fobii. Si totusi aceasta situatie se schimba complet in final cand filmul isi asuma un nou rol, lasa deoparte contextul sci-fi si devine in totalitate un film care studiaza conditia umana . Accentul filmului cade pe comunicare si pe problemele care pot aparea in cazul lipsei unei comunicari propice iar filmul evidentiaza clar aceasta problema si efectele posibile ale acesteia. Filmul necesita multa atentie, inca odata regizorul iti pune in fata un puzzle complex din care lipsesc intentionat cateva piese. Insa trebuie sa fi concentrat pe deplin pentru a vedea imaginea de ansamblu si pentru a fi pregatit sa intelegi cu adevarat finalul nu foarte bulversant ci foarte emotional si sensibil. In rol principal Amy Adams reuseste o prestatie plina de emotie, actrita fiind foarte apreciata pentru aceasta partitura, spunandu-se ca acest rol este cel mai amplu reusit pana acum de catre talentata actrita. Desigur ca mi-a placut enorm rolul si personajul acesteia, caldura degajata de catre aceasta insufletind in mare masura acest film, conferindu-i un optimism cumva, ciudat chiar. Mi-a placut si de Jeremy Renner, de personajul acestuia si de twistul pe care acesta il va resimtii. Moralitatea acestui personaj este pusa la intrebare in ultimele scene si atunci vine momentul in care il poti judeca pentru cele care vor urma sau il vei ierta/accepta cumva exact cum o face personajul central. Arrival este un film remarcabil venit din partea unui vizionar desavarsit care se pare are abilitatea sa te zdruncine complet cu o vasta gama de povesti insa toate avand in comun conditia umana. Filmul este uimitor de inteligent ca abordare si pentru cei care inca nu cunosc de ce este capabil Villeneuve lucrurile vor sta foarte diferit. O oarecare lipsa de actiune poate deranja clar pe cei care la inceput se vor asteapta la un film gen Independence Day. Insa sper ca aceste persoane totusi sa fie intrigate de ceea ce vor vedea, vor aprecia aceasta viziune viscerala a regizorului si astfel vor gasi fascinatie si pentru filme precum Incendies, Sicario sau Enemy. Nota 10 pentru Arrival si astept cu un entuziasm nemaintalnit urmatorul film al regizorului canadian, Blade Runner 2049 si nu imi pot da seama inca la ce sa ma astept din partea unui asemenea film care va veni din partea unui om de film atat de creativ. Recomand acest film cu un entuziasm fantastic

3 0

bradu

08.09.2018

Nu este un film încrâncenat sau al imaginilor horror, nu exprimă violență și nici tensiunea în care lumea e la un pas de schimbare, nu e pusă în fața unei noi apocalipse, este doar un concept al ideiei, al dialogului, în care comunicarea este primul factor. O încercare de a ne demonstra că limbajul este mult mai important decât știința sau acțiunea și reușește. Trucajele lipsesc, totul se întâmplă într-un mediu natural, credibil, tocmai acest lucru te emoționează și-ți creezi singur tensiunea pentru că curiozitatea îți este trezită la maxim. Mi-a plăcut faptul că eroina, doctor Louise, o femeie cu anumite capacități intelectuale dar și senzoriale, caută răspunsurile în trecutul ei, un mod de a ne demonstra că viața este identică, indiferent din ce colț al universului venim, că nimeni nu este infailibil și depindem unul de celălalt. Fără a fi un film spectaculos, fără o narație complicată dar cu un dialog inteligent, bine structurat, într-o regie bună, cu personaje puține și expresive, accentul punându-se pe Louise Banks , filmul este o reușită, merită vizionat pentru că este o provocare prin idei.

1 0

andystarx

08.09.2018

Abia acum m am intors de la cinema,am asteptat ceva timp acest film,dar a fost putin sub asteptari,doar spre final mi a placut ! Oricum este tip de sf,ceva mai diferit ca restul !De vazut ,macar odata,dar nu cred ca se va mentine in top 250 !

2 0