Ascensor pentru esafod

Ascenseur pour l'échafaud

Dramă, Thriller, Crimă (France)

Louis Malle, M. Night Shyamalan

Nouvelles Éditions de Film

26 Ianuarie 2021

<p align="left">Regizat in 1958 de Louis Malle, dupa romanul scriitorului de origine bulgara Noël Calef, filmul excelent exemplu de  "theatre of the absurd" este povestea unui criminal, prins de politie, judecat si condamnat pentru o crima pe care nu a comis-o. Julien Tavernier (Maurice Ronet ) pregateste cu minutiozitate, pas cu pas uciderea patronului si totodata sotul amantei sale Florence Carala (Jeanne Moreau )in asa fel, incat aceasta sa para o sinucidere.Asteapta sfarsitul de saptamana, cand lucratorii institutiei se grabeau spre weekend, patrunde nevazut de nimeni, pe geam in biroul patronului, il impusca, aranjeaza arma in asa fel incat sa para sinucidere, fura documentele compromitatoare, se retrage tot nevazut de nimeni... si imprevizibilul se petrece: ia ascensorul ...care se blocheaza si usile institutiei se inchid pana luni.</p><p align="left">Tot weekendul se chinuie sa iasa din ascensor dar nu reuseste decat luni, cand institutia se redeschide, salariatii se reintorc la lucru si ascensorul isi reia activitatea... Iese si se indreapta catre masina sa, pe care nu o mai gaseste in parcare si foarte curand este arestat pentru uciderea in noaptea de sambata/duminica, a unui cuplu aflat intr-o rulota. Politia si judecatorul au probe solide impotriva lui, pe care el le-ar putea demonta doar cu alibiul... Va alege sau nu sa se dezvinovateasca de crima necomisa....</p>

08.09.2018

Cum sa justifici in fata judecatorilor, ce au tot felul de probe concrete, ca nu ai comis o crima , cand singurul tau alibii este o alta crima atat de minutios facuta incat judecatorii au dat verdictul "sinucidere"asa cum ti-ai dorit. Scenariul ingenios, decorurile minutios facute, muzica trompetei fascinanta, atmosfera cetoasa, toate te tin cu sufletul la gura si pe buna dreptate regizorul Louis Malle a luat premiul de Aur la " Prix Louis Delluc " pentru realizarea acestui thriller/enigma/drama.

2 1