Atunci i-am condamnat pe toți la moarte

Război, Dramă (Romania)

Sergiu Nicolaescu

Filmstudio Bucuresti

24 Ianuarie 1972

1 Decembrie 2020

Ecranizare după nuvela "Moartea lui Ipu" de Titus Popovici. Într-un sat din Transilvania, un băieţel orfan, traumatizat de război şi de moartea fratelui său, trăieşte retras, într-o realitate a lui. Singurul care-l înţelege şi-i împărtăşeşte jocurile ciudate este Ipu, considerat nebunul satului. Un ofiţer german este ucis cu securea pe câmp. Comandantul garnizoanei anunţă că, dacă făptaşul nu va fi predat până în zori, toţi intelectualii satului vor fi împuşcaţi. Înspăimântaţi, aceştia îl invită pe Ipu la o cină bogată şi-l conving să mărturisească faptul că el ar fi ucigaşul. Deznodământul îi va produce copilului o nouă suferinţă morală.

Cluc

08.09.2018

Este un film extraordinar, in care monstrul sacru al cinematografiei romanesti , Amza Pelea, isi pune in valoare imensul talent. Un om renegat de societate , oricat de mic, poate salva o lume intreaga....

4 0

Suspectu

08.09.2018

Acest film pe lângă „Osânda” fac parte din elita nicolaesciană,iar în ambele rolul titular îl deţine Amza Pellea,un actor genial,care reuşeşte să facă un rol genial,antologic.Un film excelent,despre ura dintre oameni,linguşire,trădare,crimă,frică: adevăratele însuşiri fundamentale ale omului.

3 0

Andrei426Hemi

08.09.2018

Ipu (Amza Pellea), nebunul satului, traieste ultimele zile ale ocupatiei germane in satul sau transilvan. El e apropiat sufleteste de un baiat (Cristian Sofron), traumatizat de moartea fratelui sau, cu care isi gaseste refugiul intr-o lume imaginara. Dupa ce un militar neamt a fost ucis, localnicii sunt amenintati cu executia daca nu-l predau pe cel ce a savarsit crima. Ipu accepta sa-si asume crima in schimbul unei parcele de teren pentru familie si unei inmormantari de lux la a carei repetitie tine mortis sa asiste. Aranjamentul se dovedeste inutil, nemtii, presati de evenimente, il ignora. Ramane doar condamnarea morala "la moarte" pronuntata de copil. Ecranizare dupa nuvela lui Titus Popovici, "Moartea lui Ipu", cu scenariul scris chiar de el.

3 0