Goodbye, Children (1987)

Au Revoir les Enfants

Dramă, Război (Germany, France, Italy)

Louis Malle

Centre National de la Cinématographie, Nouvelles Éditions de Films (NEF), Stella Films, N.E.F. Filmproduktion und Vertriebs (I), Soficas Investimages, Images Investissements, Sofica Créations, MK2 Productions, RAI 1

6 Octombrie 1987

25 Iulie 2021

<p>Julien este elev al unui colegiu catolic,la inceputul anilor '40. Viata cotidiana a internatului este perturbata nu numai de razboi(alarme aeriene,frig,lipsuri alimentare),ci si de suspiciunea stimulata de arbitrariul ocupatiei. Desi isi cauta refugiul in lecturi,existenta lui Julien este mereu confruntata cu violenta si incongruenta lumii adultilor. Intr-o seara,in dormitor apar trei elevi noi,dintre care unul foarte diferit:cult,muzician sensibil,dar rezervat. Invingandu-i rezistenta ,din prietenie si curiozitate,Julien ii afla secretul:e evreu.Din nefericire,il afla si Gestapoul.</p>

andreimourinho

08.09.2018

un film destul debun...actiunea e situata in timpul celui de-al 2 lea razboi mondial intrun internat francez...actorii sunt bunicei, iar actiunea interesanta

0 1

Andreiu7z

08.09.2018

Este prezentata drama unui elev evreu, care cautat fiind de catre fortele naziste, se refugiaza intr-o scoala catolica. Micul jidan, Jean Bonnet se integreaza in colectivul clasei, reusind chiar sa puna bazele unei prietenii cu un coleg francez, Julien Quentin. In ciuda eforturilor nemtilor de a pune mana pe micul evreu, acesta este ascuns de fiecare data de catre conducerea scolii. Totul se sfarseste in momentul in care un fost angajat al scolii il deconspira pe tanarul evreu, acesta, impreuna cu directorul scolii si inca doi colegi fiind prinsi si trimisi in lagarele de concentrare naziste. Sentimentele traite de catre Bonnet sunt cutremuratoare, nesiguranta zilei de maine fiind prezenta in constiinta acestuia.

0 2

08.09.2018

un film dureros de adevarat, mintea unui copil chiar daca e nestiutoare e compensata de sufletul sau care e pur, iar prin puritate acesta intuieste adevarul; copii din acel internat catolic stiau prin curatenia lor sufleteasca ca era grest sa condamni evreii doar pentru ca s-au nascut evrei; copii instinctiv vor lua apararea celui mai slab, intr-o lume plina de basm, cavaleri, feti frumosi isi faceau loc si ororile razboiului, nedreptatile lumii; pana in ultima clipa am sperat ca copiii evrei si preotul se vor salva, dar cum am spus e un film dureros de adevarat......

0 0