Austerlitz

Război, Dramă, Istoric (France, Serbia, Liechtenstein, Italy)

Abel Gance

Abel Gance, Nelly Kaplan

Michael Arthur Films, Compagnie Internationale de Productions Cinématographiques (CIPRA), Lyre Films, Galatea Film, Dubrava Film

5 August 2021

Povestea începe în 1801, după semnarea Tratatului de Pace de la Amiens cu Anglia, astfel încât într-o atmosferă festivă, după 12 ani de război, din 1789, Pierre Mondy întruchipează un Bonaparte, plin de naturalețe, strălucitor, autoritar şi în ascensiune rapidă spre tronul imperial, încoronat de victoriile militare şi, în special, de pacea şi ordinea restaurate. Napoléon Bonaparte va fi în curând încoronat şi declarat împărat sub numele de Napoléon I de către Papa Pius al VII-lea. În anul 1802, vulturul este la apogeu. O nouă campanie este în curs de elaborare şi Napoléon, campează la Palatul Imperial Schönbrunn. Trebuie să se confrunte în curând cu armata rusă a ţarului Alexandre I şi cu soldaţii împăratului austriac François II. Superioritatea numerică a oponenţilor săi este copleşitoare.

Juristul

08.09.2018

"Austerlitz " sau inceputul decaderii lui Napoleon, asta este chintesenta filmului.Batalia de la Austerlitz ,ramane in istorie,ca cea mai mare greseala strtegica a celui ce pe drept a fost denumit de Bigrafi"Cel mai mare strateg al tuturor timpurilor.Intr-un moment,in care deja imperiul creat de Napoleon,incepea sa se clatine,englezii profita de acest lucru si se aliaza cu toti dusmanii Frantei,ba chiar si cu Francezi(dintre generalii lui Napoleon)Adulat de soldatii sai,impartit in familie intre surorile si cumnatii sai,ce doreau cat mai multa putere,Napoleon face o mare greseala.Tocmai generalul pe care punea cea mai mare baza,il tradeaza si-l lasa descoperita pe aripa stanga a frontului.Batalia a fost sangeroasa si Napoleon sufera cea mai mare infrangere a carierei sale.Pierre Mondy,a avut un rol foarte dificil,dar a reusit nemaipomenit de bine sa-l intruchipeze pe vesnic activul si genialul Napoleon.Sa nu uitam ca in acest film ajucat si actrita de origine romana"Elvira Popesco"(Laetitia Bonaparte-mama lui Napoleon).Filmul are o distributie de amploare,scenele campului de lupta sunt de mare anvergura si exemplar redate.Deasemeni actorii din rolurile secundare completeaza perfect atmosfera de intrigi si tradari de la curte,din culisele nobilimii.Unul din cele mai ample filme despre Napoleon-Strategul.Despre Napoleon s-au scris romane intregi,biografii si numeroase scenarii de film.Dar ca film de razboi, Austerlitz ramane cel mai bun.

0 0