Thriller, SF (Spain)

Gabe Ibáñez

Gabe Ibáñez, Igor Legarreta, Javier Sánchez Donate

Green Moon Productions, Nu Boyana Viburno

9 Octombrie 2014

24 Octombrie 2014

<p>Jacq Vaucan lucrează ca agent de asigurări pentru ROC, o companie specializată în robotică.</p><p>Jacq are rolul de a investiga cazurile în care roboţii sunt capabili de manipulare. Pe durata investigaţiilor, acesta descoperă detalii foarte importante ce pot avea consecinţe majore asupra viitorului umanităţii.</p><p>El descoperă o realitate alternativă, mult mai complexă decât creaţia oricărui tip de robot sau maşinărie, care afectează negativ omenirea.</p>

mitica58

08.09.2018

Asimov a fost primul care in seria de romane cu roboti, respectiv in “Eu, Robotul”, a enuntat legile fundamentale ce trebuie sa guverneze activitatea robotilor, cele trei legi primare, pentru ca umanitatea sa nu intre in conflict cu noua specie (chiar daca mai tarziu va formula si a patra lege, LEGEA ZERO) . In “Automata” se reia analiza aceleiasi mari spaime umane, aceea ca rasa umana va fi inlocuita de una mai capabila, rasa robotilor. E un scenariu bun ce exploreaza transcendenta robotilor catre constiinta de sine devenind din simple automate exponentii unui nou tip de viata – cea nebiologica, viata cibernetica. Concentrarea directa pe Cleo, pe evolutia ei, pe efortul de a intelege oamenii mi s-a parut un punct forte al filmului. Si la asta a contribuit vocea din spatele mastii robotice, Melanie Griffith. Ca total filmul nu se ridica la nivelul peliculei “Eu, Robotul” din 2004 facuta dupa romanul omonim al lui Isaac Asimov si nici Banderas la nivelul lui Will Smith. Ramane insa un film SF de calitate ce trebuie vazut nu doar de amatorii genului.

4 3

fireprof

08.09.2018

in special pentru amatorii genului sci-fi. Filmul impresioneaza, nu atat prin efectele speciale- care aici sunt relativ modeste- cat prin evolutia personajului principal interpretat de Antonio Banderas. Acest personaj sufera o transformare radicala de intelegere a importantei vietii omului cat si a inteligentei artificiale care devine superioara celei biologice. Filmul este unul de "initiere" a eroului si odata cu el al cinefilului care il urmareste. Pentru cei care cauta un film bun cu mesaj este recomandat acest film.

5 11

theothe

08.09.2018