Bakhita

Istoric, Aventuri (Italy)

Giacomo Campiotti, Mark Waters

Rai Fiction

4 Aprilie 2009

23 Iunie 2021

Filmul este inspirat din povestea vietii calugaritei de culoare, beatificata si canonizata de Papa Ioan Paul al II-lea in anul 2000. Nascuta intr-un sat din vestul Sudanului, in 1869, cea care avea sa devina mai tarziu Sfanta Bakhita a fost rapita si vanduta ca sclava pe cand avea doar cativa ani. Ultimul stapan fiind un diplomat italian dar care se ocupa pentru a-si spori veniturile si cu comertul cu arme. Intre Bakhita si fiica acestuia ( Aurora) se naste o prietenie sincera . Aurora se ataseaza atat de mult de Bakhita incat nu poate concepe viata fara ea. Chiar si stapanul sau (Marin) este impresionat de calitatile ei si recunoaste in final ca e indragostit de ea. Bakhita impresioneaza intreaga comunitate prin bunatatea sufletului sau si devotamentul cu care se dedica oamenilor bolnavi si saraci. Bakhita ajunge in Venetia unde este se converteste la Crestinism, isi recastiga libertatea printr-un proces in care se discuta daca ea e un lucru ( sclava) sau o persoana, si-si incepe a doua etapa a vietii, dificila, dar si implinita.

cmb

08.09.2018

Doamne ce exceptional!!!!! O biografie cutremuratoare a unei scalve sudaneze care ajunge sfanta si apoi, dupa multi ani, canonizata de catre insusi Papa Ioan Paul al 2 lea. Bakhita a fost harul lui Dumnezeu la acea vreme. Un om, o fecioara de o bunatate si o candoare pana la lacrimi. Avea un zambet nevinovat chiar si cand era torturata. A vrut sa fie botezata, sa-l cunoasca si sa-l iubeasca pe Dumnezeu mai mult decat viata ei. Ea nu a facut rau la nimeni, de o smerenie cum in ziua de azi nu mai intalnesti, un suflet ales de Dumnezeu ca nici animalele salbatice nu-i faceau rau, pentru ca era o sfanta. Bakhita m-a impresionat profund pana la lacrimi.

0 0

08.09.2018

intr-adevar e un film emotionant; desi are o durata considerabila nu simti deloc plictiseala; unii oamnei desi nu au auzit vreodata de Iisus se nasc cu samanta de dumnezeire in ei; Bakhita avea toate motivele din lume sa urasca si totusi ea era fericita cand facea bine celor din jur; avea o logica de om simplu, nu stia carte dar stia sa rosteasca adevaruri pe care cei mai vestiti carturari le cautau poate o viata; stia ca fara iubirea fata de seamanul tau totul e in van; un film ce reprezinta o lectie de viata; pacat ca nu e vazut de mai multe persoane; actrita principala mi s-a parut deosebita, a jucat cu multa daruire

2 0

Serpico13

08.09.2018

Intr-adevar un film emotionant,un film de zile mari...e posibil ca un om atat de lovit de soarta precum Bakhita sa aibe in suflet atata iubire,atata iertare pentru semenii ei....se pare ca e posibil....si daca macar unul din zece oameni ar fi o Bakhita,atunci cu siguranta lumea ar fi mai buna....Il recomand neaparat,merita vazut si revazut!!!!

5 0