Band of Brothers (2001)

9 Septembrie 2001

1 Decembrie 2020

<p>Steven Spielberg si Tom Hanks sunt producatorii acestei mini serii ( 10 episoade), bazate pe cartea cu acelasi nume,  "Band of Brothers". Seria recreeaza in mod dramatic, drumul parcurs de unitatea de elita, Easy Company, de la antrenamentul de baza din tabara Toccoa in Georgia in 1942, pana in ziua D, la  Battle of the Bulge, si prin triumful lor dinspre sfarsitul razboiului. Unitatea era una dintre cele mai bine antrenate si productive, echipe din istoria militara a Americii, dar care totusi a suferit multe pagube omenesti. Seria implica o duzina de personaje, dar ca personaj central amintim pe Dick Winters, care a plecat din Taccoa ca locotenent si a promovat, pe parcursul razboiului, la comandant de batalion. </p><p>Mai sunt cativa membrii ai  unitatii care fac impresie: Sobel, C.O. la Toccoa, un tiran, ai caror oameni s-au apropiat si mai mult datorita urei comune fata de  el; Nixon, un om decent si muncitor si  un soldat bun; Bill Guarnere, care nu are frica de nimic, si este cunoscut ca fiind ingamfat si temeperamental. Fiecare episod, include mici interviuri cu membrii, care au supravietuit. Miniseria, portretizeaza curajul si puterea tuturor, dar este clar ca cel care ii mentine la putere si cel care are un rol pivot in succesul unitatii, este Winters. In timp ce povestea unitatii Easy Company, a fost concentrata si modificata minor, in scop dramatic, iar majoritatea dialogurilor au fost inventate, producatorii au punctat conditiile in care acesti oameni au trait, luptat si murit.</p>

22.11.2010

un serial foarte bine realizat si meritul sau consta in principal in marturiile veteranilor de razboi; e clar ca naratiunea e oarecum cosmetizata, adica calitatile militarilor amaericani au fost excerbate, dar cine stie sa discearna intre materialul de propaganda american si faptul istoric are de castigat privilegiul de a intelege experienta razboiului vazuta de soldatii americani; pentru mine cea mai emotionanta scena a fost cea a descoperirii militarilor americani a lagarelor de concentrare, socul confruntarii cu ororile de acolo cred ca a avut un mare impact si asupra lor; meritorie este interpretarea tuturor actorilor.

0 0

vsn_60

02.02.2010

Miniseria este intr-adevar memorabila! Un film in care "echipa" este pe primul loc...si in cadrul ei fiecare membru are un rol deosebit, care conteaza si pe care te poti bizui in orice ocazie! Serialul are de toate, incepand de la drame sufletesti, curaj, sacrficiu, teama, dor si sperante...Interviurile cu supravietuitorii si martorii acelor vremuri sunt impresionante, dupa atat amar de vreme oamenii aceia inca traiau sentimentele de atunci, inca suspinau dupa camarazii lor, dupa prietenii lor! Un film excelent!

2 2

mirceah

20.10.2009

Este cel mai reusit film despre WW2 ! Desi trec anii ,inca nu stim destule despre un razboi care a schimbat milioane de destine.Niste actori tineri impreuna cu scenaristi ,regizori si supravietuitori ai razboiului au realizat o intoarcere in timp atit de reala incat incepi sa traiesti stari si sentimente pe care nu le au decit cei care au fost pe front(oricare ar fi el).Teama,frica,curajul,inconstienta,nepasarea,mandria,ura,bucuria,dementa,temeritatea,priceperea,siretenia,educatia,credinta...toate amestecate si imprastiate in personajele care au realizat filmul.Totul este o imensa picatura de chihlimbar in care sunt prinse cu maiestrie fragmentele cu ororile razboiului.Indraznesc sa spun ca Damian Lewis a fost foarte inspirat ales in acest film . S-au potrivit si ceilati actori pe masura rolului avut.... oricum un film care trebuie vazut putin cate putin la inceput si apoi vazut tot adata (10 episoade nu sunt multe).

3 0