Band of Outsiders

Bande à part

Crimă, Dramă, Romantic (France)

Jean-Luc Godard

Orsay Films

8 Iulie 2020

<p>Franz si Arthur, doi tineri cinefili cu preocupari dubioase planuiesc un jaf. Se formeaza triunghiul la aparitia lui Odile, o studenta pe care cei doi o cunosc la un curs de engleza si pe care o conving sa ii ajute la jaful din casa matusii ei bogate. Aventura se contureaza in mai multe locatii reale, cu scene pline de farmec si dragoste fata de cinema. Duritatea lor si naivitatea ei, evidentele realitatii si fictiunea regizorului, totul pare sa fie in contrapunct cu ceva. Un film de referinta al anilor '60, poate responsabil pentru multe din subiectele filmelor actuale. </p><p> </p>

MikeWindgren

08.09.2018

Inainte de a vedea filmul am citit niste comentarii americane la adresa lui. Ce discrepanta! Oamenii aia chiar nu au inteles nimic. Din pacate sunt multi cei care vad doar "firul actiunii", iar acest film nu li se adreseaza. Filmele lui Godard se aseamana intre ele, dar, prin natura lor de experiment, difera. Am regasit multe din temele preferate: profilul omului modern, transmiterea senzatiei de instrainare, deconstructia logicului in momente ilogice si reconstructia logicului in ilogic, bacanalizarea in diafanul filmelor americane etc. Cu toate astea, gandindu-ma la un moment dat ce nota i-as da pe cinemarx, oscilam intre 8 si 9, pe motiv ca filmului ii lipsea parca o anumita dinamicitate. Artistica, evident, nu legata de "firul actiunii". Insa mai apoi a venit scena din bar, cu "minutul de reculegere" si dansul. Dumnezeule, ce desfatare! Apoi am dat dreptate unei singure recenzii pe care o citisem inainte. Daca altcineva ar fi facut acest film, s-ar fi umplut de premii si laude. De la Godard insa toata lumea se astepta.

3 0