Billy Elliot

Dramă, Comedie, Muzică (France, United Kingdom)

Stephen Daldry

StudioCanal, BBC Films, Tiger Aspect Productions, Arts Council of England, Working Title Films, WT2 Productions

18 Mai 2000

10 Mai 2021

Actiunea filmului are loc in 1984 in tinutul Durham, unde oamenii de la mina de cupru se revolta si protesteaza impotriva conducerii. Printre cei mai inversunati se afla Tony si tatal sau, care il forteaza pe fiul sau mai mic Billy sa ia lectii de box. Cu toate ca micutul are un joc bun de picioare, el nu are o lovitura puternica. Intr-o zi, el vede o clasa de balet condusa de doamna Wilkinson, iar fata acesteia il provoaca sa intre in grup. Cand tatal sau afla cele intamplate, il cearta si il scoate din clasa de balet. Doamna Wilkinson vede in tanarul Billy un talent real si se ofera sa il invete gratis pentru a intra la Royal Ballet School.

metamorphine

08.09.2018

o scena finala incantatoare si extrem de frumoasa.

2 1

Vladdance

08.09.2018

Ar fi nimerit de mentionat ca e un film englezesc.Un fel de a spune ca vei primi mai mult decat te-astepti (desi nu e o regula).A fost "Gol Pusca" un film despre stripteasul masculin?Nu.Vezi?Billy e un baietel de 11 ani, orfan de mama, care ducandu-se fara tragere de inima la antrenamentele de box descopera ca intr-o sala alaturata se tineau ore de balet.Fascinat de dans, Billy renunta la box pentru balet, fara stirea tatalui si fratelui sau.Na-r fi o tragedie, daca n-ar trai intr-un orasel minier din nordul Angliei,mai precis, intr-o zona defavorizata, intr-o familie defavorizata, unde traiul iti e asigurat de forta bratelor si nu de gratia lor.Billy: un Nijinski printre nimeni...Si, cum ziceam, nu e un film despre balet.

4 2

Yufeng

08.09.2018

Un film foarte frumos și bun care mi-a plăcut mult.Minerit și balet,aparent nu are nici o legătură ,sunt două domenii total diferite,chiar antagonice,am putea spune.Brutalitate și grație.Box și politică. Politica fascistoidă a lui Margareth Thatcher,greva minerilor (sprijiniți și subvenționați discret de Uniunea Sovietică,așa a fost în realitate,dar asta nu se vede în film!) ,toate acestea se găsesc în film,,excelent realizat.Și multă ragoste,pasiune,a lui Billy pentru balet,a propriei familii pentru el și pentru libertate,pentru o viață demnă.Un film superb ce trebuie neapărat urmărit.

3 0