Aventuri, Thriller, Dramă (United Kingdom, United States of America, Russia)

Kevin Macdonald, Christian Carion

Christian Carion

Focus Features, Cowboy Films, Film4 Productions

5 Decembrie 2014

29 Noiembrie 2020

<p><span style="font-size: 16px; line-height: 24px; font-family: Georgia, 'Times New Roman', 'Bitstream Charter', Times, serif; color: #333333">Povestea unui fost căpitan de submarin, angrenat în căutarea unei comori aflate pe fundul Mării Negre.</span></p>

08.09.2018

Titlul de fata mi s-a parut foarte interesant inca de la inceputul productiei datorita implicarii lui Jude Law si a regizorului Kevin Macdonald. Din distributie face parte si Ben Mendelsohn, actor excelent pe care l-am descoperit cu adevarat de curand iar cred ca prezenta acestuia m-a entuziasmat cel mai mult la acest film. Black Sea este la prima vedere un film cu un potential decent care totusi din fericire este folosit pana la ultima resursa. Povestea este interesanta, cu cateva aspecte inselatoare care mentin imprevizibilul. Punctul forte al firului narativ este faptul ca alarma poate fi declansata in orice clipa, niste momente pline de tensiune sunt declansate foarte inspirat. M-a deranjat putin faptul ca inceputul este mult prea fortat, prea rapid lucruriile au prins contur insa dupa aceste momente, actiunea filmului decurge intr-un ritm ok. De asemenea cateva mici ideii in scenariu care sunt oarecum neinspirate iar finalul mi s-a parut putin superficial. In rest povestea te prinde indeajuns de mult incat sa te tina conectat pana la scenele finale. Personajele sunt prezente, putin misterioase fiind slab dezvoltate. Ca aspect pozitiv, aceasta slaba conturare a personajelor conduce la imprevizibil, nestiind sau anticipand cu adevarat niciodata ce se intampla cu un personaj anume. Desigur in prim plan este personajul interpretat de Law, care pare ca sufera o oarecare tranzitie spre "nebunie" odata cu scurgerea minutelor finale. Simpatizezi cu cauza acestuia insa finalul ne lasa o impresie amara si iti da putin de judecat. Law face un rol echilibrat, iese in fata cu brio in unele momente cheie ale filmului si cu siguranta cei care il apreciaza pe britanic il vor aprecia din plin. Am sesizat si un accent putin schimbat, probabil pentru a intra mai bine in pielea capitanului Robinson. Despre Ben Mendelsohn de asemenea cateva cuvinte de lauda. Mi-a placut interpretarea acestuia, nu stiu de ce dar il consider aparte, cu ceva ciudat in privire, ceva ce il face deosebit, imprevizibil si ii aduce o oarecare lipsa de echilibru mental. Un actor pe care de foarte putin timp il urmaresc cu atentie, nestiind cu adevarat inca oare ce am pierdut in filme precum Killing Them Softly sau The Dark Knight Rises. Regia filmului este foarte buna cand vine vorba de abordarea scenariului sau imaginea vizuala de ansamblu. Scene excelent regizate, un contrast de culori bine reusit si poate cel mai important, factorul psihic implementat foarte ok in stratul emotional al filmului. Ca spectatorii avem unele dificultati a intelege concret ce se intampla cu adevarat in submarin, fiind nefamiliarizati cu termenii specificii folositi deseori. Acest detaliu desigur ca ajuta la originalitate si autenticitate insa te poate pune si in dificultate. Un alt aspect care mi se pare interesant este dat de contrastul intre tehnologia actuala si cea de ziua de ieri. Actiunea petrecanduse la bordul unui submarin de generatie veche, ramai placut surprins de modul in care personajele fac fata situatiei iar vizual de asemenea este ceva aparte. Asadar Kevin Macdonald reuseste o treaba excelenta in realizarea acestui film. O oarecare nepasare o am pentru efectele speciale destul de slabe, folosite in cateva momente pentru a prezenta niste cadre exterioare cu submarinul. Nu prea mi-au placut cum au aratat insa nici nu ma deranjeaza atat de mult. Black Sea este un film bun care are din plin puterea sa iti atraga atentia datorita unei povesti interesante, plina de tensiune si indeajuns de imprevizibila. Pe langa actiunea filmului cu siguranta mai gasiti cateva detalii pe care se le considerati pozitive. A trecut foartr mult timp de cand nu am mai vazut un film regizat de Macdonald, si ma bucur ca acesta a reusit sa faca din Black Sea o experienta cinematografica ok. Mi-a placut si il recomand cu placere. Nota 7 mi se pare una decenta pentru acest film.

3 0