Crimă, Dramă, Mister (United States of America)

Michael Mann

Morgan Davis Foehl

Universal Pictures, Forward Pass, Legendary Entertainment

13 Ianuarie 2015

16 Ianuarie 2015

<p><span style="line-height: normal; font-size: 11pt; font-family: Cambria, serif; color: #222222">Acţiunea e plasată în universul cybercriminalității mondiale şi </span><span style="line-height: normal; font-size: 11pt; font-family: Cambria, serif; color: #222222">urmărește povestea unui hacker eliberat din închisoare cu condiția să ajute autoritățile americane și chineze să dea de urma unei rețele criminale care amenință cu distrugerea globală de la Chicago la Los Angeles, și de la Hong Kong la Jakarta.</span></p>

mindhunters

08.09.2018

Sunt convinsă că cei care-s deja fanii lui Hemsworth și cei care-s fani filme de acțiune vor fi foarte încântați de această producție marca Michael Mann. Cine n-a auzit de el, ar trebui să îi caute filmele și să le urmărească, sunt grozave: Ultimul Mohican, Heat, Collateral, Miami Vice etc.; pe parcurs mi s-a părut că recunosc stilul din Collateral, un super film în care joacă Jamie Foxx și Tom Cruise, dar per total, Hacker mi s-a părut mai slab. De ce? Pentru că, deși actorii sunt foarte buni (cu un plus pentru Viola Davis), muzica e super alertă sau foarte melancolică, depinde de moment, iar scenariul, deși nu e super original, are unele momente excelent gândite, mai ales finalul, te ia de cap cu niște cadre parcă neclare, mișcate, ai impresia că toți cameramanii aruncau camerele de la unii la alții, nu alta. Plus încăpățânarea de a arăta de vreo 2 ori prin ce labirint de cabluri și dispozitive trebuie să treacă informația pentru a ajunge la destinație – imaginile alea erau atât de luminoase și de încâlcite, te dureau ochii nu alta. Povestea mi-a adus un pic aminte de White Collar, când un infractor periculos, dar genial, este scos de la închisoare pentru a fi consilierul FBI într-un caz mult prea dificil pentru a putea fi rezolvat în întregime de agenții federali. Spre deosebire de Neal, Hathaway se ocupă de fraudă cibernetică, nu de opere de artă. Pentru amatorii de filme de acțiune, Hacker are tot ce-i trebuie: lupte corp la corp, urmăriri, împușcături cu nemiluita, mașini în flăcări, personaje ce cad secerate, explozii. Ceea ce mi-a plăcut cu adevărat și mi s-a părut că a salvat mult din film e finalul – confruntarea dintre bine și rău se termină exact așa cum trebuie, personajul negativ primește fix ce a meritat, nici mai mult nici mai puțin. Actorii mi-au plăcut foarte tare, mai ales Viola Davis, care dă viață unui agent FBI greu de păcălit, pentru că are o experiență bogată și știe cum să obțină ceea ce vrea. Carol Barrett e personajul meu preferat din film. Numele inițial al filmului era Cyber, dar cred că cel ales până la urmă se potrivește mai bine, căci black hat are un sens figurat – face referire la răufăcătorii din Vestul Sălbatic, care purtau pălării negre – și un sens propriu – un hacker „black hat” produce pagube și dezastre din răutate și pentru câștigul său personal. Au existat hackeri și pe platoul de filmare – aceștia au fost consilieri, ca Hathaway. De la Heat încoace, acesta a fost primul film în care Mann a utilizat din nou lentile anamorfice – nu știu dacă asta a provocat cadrele alea enervante, cert este că au existat și sunt convinsă că nu doar pe mine m-au deranjat. Muzica a salvat și ea multe momente, chiar mi-a plăcut. Per total, vă recomand filmul dacă sunteți fani ai acțiunii, dar să nu aveți așteptări extraordinare de la el.

4 3

hitman78

08.09.2018

Un thriller foarte bun marca Michael Mann ce dispune de un subiect de actualitate, lumea hackerilor.Este destul de previzibil dar ritmul alert si jocul bun al actorilor cat si regia si coloana sonora excelenta, mai adaugam si putin romantism, schimburi de focuri, razbunare......ce sa mai,pe mine unul m-a tinut conectat pe toata durata lui.Il recomand merita din plin vazut.9

2 1

08.09.2018

mi s-a parut anost si plictisitor, desi se vrea a fi cu o intriga intensa scenaiul e previzibil; filmul dureaza cumplit de mult, totusi nu am putut sa nu o remarc pe viola davis pentru care nu exista roluri mici, chiar si in filme slabe.

1 1