Thriller, Dramă (Netherlands, Denmark, Belgium)

Alex van Warmerdam

Alex van Warmerdam

Angel films, Graniet Film BV, Epidemic

13 Mai 2013

16 Mai 2014

<p>Camiel Borgman e liderul unui grup obscur care, în aparență, se ocupă cu terorizarea într-un mod aleatoriu. Fiind izgoniți din ascunzătorile lor, de pe teritoriul unei biserici, de un preot  și ajutoarele sale înarmate, Borgam țintește următoarea victimă. Sub pretextul că are nevoie să se spele, bate la ușa caselor dintr-un cartier de oameni înstăriți. Ajungând la casa soților Marina și Richard, Borgman e lovit zdravăn de soț pentru insistențele sale și e silit să plece. Marina e "pictor gestual" şi se simte stânjenită de averea sa, aşa că îl îngrijește pe Borgamn și îl lasă să stea în șopronul de lângă casă.</p>

Bibi_TM

08.09.2018

Un vagabond intra in viata unei familii de clasa superioara si le transforma viata intr-un adevarat cosmar.

2 6

Tot10ham

08.09.2018

Rare filmele din ultimii ani care să-mi trezească curiozitatea, să mă pună pe gânduri, urmărind doar primele 5 minute din el ! "Borgman" a reușit cu brio ! Filmul este intenționat unul care nu merge după un tipar prestabilit, nu empatizezi cu personajul principal, sau alte personaje, nimic nu este previzibil. Este o fabulă modernă, plin de subtilități, umor negru, ironii fine, scene suprarealiste, foarte subtil, intrigant în sensul de incomod, dificil ! Cu toate astea, chiar uitându-te atent la el, inițial nu îți poți explica rațional sensul sau tâlcul anumitor scene, dar sigur, are un efect zdrobitor asupra oricărui privitor atent ! Eram curios la final, să aflu, cine este ""mintea" acestui film, dacă scenariul este cumva adaptat după vreun roman cunoscut, vroiam să caut cartea, să știu cine a scris așa ceva, Dacă era pur și simplu propria idee a regizorului, cu atât mai demn de remarcat. Chiar mă întrebam cam ce vârstă poate avea acest regizor, în caz că ideea era a lui ? Deci, scenaristul este una și aceeași persoană cu regizorul, Alex van Warmerdam, un olandez în vârstă de 61 de ani, care apare și el în film , în rolul personajului Ludwig. Cu ocazia asta, căutând să descopăr ce a vrut acest olandez să ne inducă cu povestea lui, am ajuns la o caracterizare a numelui personajului principal, Camiel: "Camael, Cel care Îl vede pe Dumnezeu” sau “Cel care Îl caută pe Dumnezeu, Dorinţa Domnului”, also known, Kamuel, Chamuel, Camiel, Camniel, unul dintre cei şapte arhangheli principali, unul dintre cei şapte îngeri care sunt în Prezenţa lui Dumnezeu. Chiar și necăutând explicații raționale, filmul curge foarte bine, te lasă la sfârșit cu o grămadă de întrebări, îți zburdă personajele pe retină, toată povestea... Atunci când un film întrunește măcar una din aceste calități, atunci pot zice că acela este un film memorabil, demn de discutat despre el ! Clar, mulți nu îl vor privi, nu este american, nu este blockbuster, dar cine se încumetă la o vizionare, atunci musai trebuie discutat ! Nu vreau să fiu răutăcios, nu este ceva personal cu domnul de mai sus, Bibi TM, dar observ foarte mulți pe aici, care în loc să-și spună părerea proprie despre un film pe pagina lui, pur și simplu lasă doar o descriere, unii mai scurtă, alții mai detaliată, poate și puțin spoilere ! Aici unde am scris acest text scrie deasupra clar: '' Părerea ta"" ! Dacă vreau descriere, mă duc la descriere, nu? Și uite așa, fac alții puncte , sunt mari cinefili, și pentru unii dintre ei, nici nu pot fi sută la sută convins dacă chiar au văzut filmul respectiv, dar fac puncte nu, copiind descrieri din alte locuri ! Mă supără că paginile unor filme penibile, gen ""Machete"", sau ""Saga Amurg"", ca să dau câteva exemple, au zeci, sute de comentarii, dar când apare un film cu adevărat mai ieșit din tiparul clișeic și lipsit de originalitate tipic american, trece aproape neobservat ! Nu este o noutate acest lucru, vorbind de un popor care urmărește cu sufletul la gură, telenovele dâmbovițene, sau emisiuni lipsite de bun gust de la tv, dar aveam impresia că pe acest sait sunt cinefili, nu doar mâncători de pop-corn, care se limitează, majoritatea dintre ei, de a băga o scurtă descriere, repet, nu o părere, pac dă o notă, și gata, mă , am luat puncte , sunt cinefil, mâncați-aș ! Recomand acest film tuturor celor care își pun întrebări în viată, care caută să vadă lumea cu ochii proprii, nu pt. că așa i s-a spus de către bunici, părinți, celor care explorează, celor care nu sunt indobitociți de mass-media, celor care cuvântul "film" înseamnă mai mult artă, nu Hollywood ! Un film remarcabil ! P:S: Una din nenumăratele mostre de ironie fină: La un moment dat, Borgman se uita la tv cu ceilalți 2, hai să le zic fauni, nu îngeri, este chemat afară de nevasta proprietarului, din cameră, unul din cei rămași îi strigă: ""Camiel, vino să vezi, cum chimistul acela nevinovat și blând, a devenit un criminal notoriu !"" Cinefilii sunt sigur că știu la cine se făcea referire !

7 1

red_zab

08.09.2018