Dramă (United States of America)

Richard Linklater

Richard Linklater

IFC Films, Detour Filmproduction

5 Iunie 2014

6 Februarie 2015

În filmul său revoluționar, Linklater se concentrează asupra lui Mason, de la primele zile din școala primară în Austin până la plecarea la colegiu. Mason are destule pe cap din cauza surorii sale enervante și a celor doi părinți divorțați. Tatăl său poate că se va maturiza într-un târziu, în timp ce mama lui are tendința de a se îndrăgosti de bărbați nepotriviți. În mijlocul lor, comentariile lui Mason devin mai inteligente pe an ce trece... Drama a fost filmată de-a lungul a 12 ani, cu aceiași actori, regizorul urmărindu-le evoluția fizică și emoțională.

Miron90

08.09.2018

Un film minunat de aproape 3 ore cu niste parinti responsabili care prin viata lor cu esecuri si satisfactii, reusesc sa dea culoare celor din jur, acest film poate fi un model pentru cei care il vizioneaza, este bine slefuit care se vrea simplu, diferit ca o sculptura a lui Brancusi...este fara efecte speciale,explozii,scene de sex,crime sau trucuri ,am simtit emotiile acestui film din plin.

6 2

08.09.2018

Film primit cu un entuziasm fantastic de catre critici iar review-urile acestui film sunt super pozitive si ridica in slavi aceasta realizare cinematografica unica.Mie acest film mi-a atras atentia cu ceva timp in urma probabil de la feedback-ul surprinzator de pozitiv primit de film.Imi doream cu desavarsire sa-l vad si cand cea mai potrivita oportunitate s-a ivit am reusit cu mult entuziasm sa fac acest lucru. Astfel Boyhood mi s-a parut un film absolut genial care surprinde cu o poveste unica si emotionala.Cu siguranta modul in care a fost realizat acest film de catre regizor este faptul care ii confera aceasta valoare incontestabila iar Richard Linklater trebuie ovationat pentru cat de mult s-a dedicat acestui film.Regia filmului este foarte buna si surprinde foarte multe cadre absolut uimitoare si pline de anumite sentimente.Vizual este ceva aparte pentru ca realizezi ca vezi un copil crescand si devenind mai matur iar in acel baiat poate tu ca spectator te regasesti.Pe parcursul evolutiei chiar nu ai cum sa nu ramai putin nostalgic si emotionat de modul in care decurge actiunea filmului.Nu au cum sa nu-ti revina fulgerator in memeorie anumite dragi momente de demult sau mai putin in unele cazuri.Copilaria este ceva aparte si am incercat sa realizez o legatura intre mine si acel simpatic copil si cred ca in unele momente m-am regasit in el. Filmul este plin de emotie,foarte sensibil,linistit si este o adevarata meditatie asupra propriei fiinte si probabil asupra modului in care ne-am maturizat fiecare dintre noi.Mie mi s-a parut ceva aparte sa urmaresti un copil nevinovat devenid treptat un barbat inteligent si deosebit totusi care lasa lucrurile copilaresti deoparte,lucruri care poate(cu siguranta) l-au definit in toti acesti ani.O tranzitie uimitoare surprinsa cu atata credibilitate si emotie de catre regizor iar impactul asupra privitorului este unul imens. Pe langa celelalte aspecte pozitive pe care am incercat sa le scot in evidenta,filmul beneficiaza si de o coloana sonora uimitoare care mi-a placut la nebunie.Din primele cadre ale inceputului un zambet larg pe fata aveam in timp ce ascultam Coldplay.La nivelul acting-ului nimic de reprosat,fiecare actor fiind foarte natural si pe tot parcursul vizionari chiar aveam impresia ca ii urmaresc pe adevaratii parinti ai baiatului sau ca acesta a fost acelasi simpatic baietel si in realitate.Mi-a fost foarte dificil sa gasesc limita dintre film si realitate chiar daca acest fapt pare intr-o oarecare masura stupid.Ellar Salmon,cel care-l interpreteaza pe protagonistul principal,mi s-a parut ca a reusit o treaba buna insa sincer nu stiu exact ce sa scriu despre acesta pentru ca in minte imi vin atatea idei si pur si simplu nu am capacitatea sa le astern aici.O evolutie complexa foarte vizibila am gasit-o de fiecare data la Ethan Hawke si Patricia Arquette.Cat de impresionant poate fi faptul ca acestia in toti acesti lungi ani in care au realizat filmul au trebuit sa reintre in pielea personajelor de nenumarate ori? Boyhood este o realizare cinematografica care a cunoscut multa munca si implicare depusa de oamenii implicati in realizarea acesteia.Idea lui Richard Linklater de-a scrie aceasta poveste este una absolut geniala iar filmul acestuia este ceva aparte plin de originalitate si ceva ce pana in momentul de fata nimeni nu a mai reusit.O implicare uriasa a acestui apreciat regizor care merita cu cea mai mare incredere si desavarsire atentia si lauda unui om care aprecieaza cu adevarat cinematografia.Eu sunt un umil om care are impresia ca apreciaza cea ce inseamna un film bun si ma bucur nespus de mult ca am reusit sa vad acest film alaturi de cineva drag.Ca mine cu siguranta sunt zeci de milioane de persoane...foarte increzator sunt cand spun acest lucru.Recomand cu cea mai mare placere acest film si sper sa ii acordati speciala atentie de care acest film merita cu prisosinta.

4 2

Gabriel.Dascalu

08.09.2018

Boyhood, un film special, atat prin povestea pe care ne-o prezinta, cat si prin modalitatea lui de filmare, cu durata de aproape 12 ani. Acest film ne poarta prin diferite perioade din decada anilor 2000 pana in prezent. Pe mine m-a uimit aceasta realizare cinematografica si recunosc ca perioada de filmare am aflat-o dupa ce am vazut filmul (am verificat-o pentru ca actorii mi se pareau prea asemanatori in diferite etape ale vietii). Nota mea pentru acest film este 10 pentru ca este unul dintre cele mai bune filme de anul acesta si am o vaga presimtire ca va primi multe premii Oscar, cel pentru cel mai bun regizor fiind deja pregatit.

2 2