Breaking the Waves

Dramă, Romantic (Denmark, France, Iceland, Netherlands, Norway, Sweden)

Lars von Trier

Trust Film, Det Danske Filminstitut

13 Mai 1996

4 Decembrie 2020

La inceputul anilor '70 o tanara naiva, Bess, care traia intr-o comunitate micuta pe coasta de nord-vest a Scotiei, se indragosteste de Jan, angajat pe o platforma petroliera. In ciuda opozitiei localnicilor, cei doi se casatoresc. Jan se intoarce pe platforma, iar Bess incepe sa numere zilele pana la intoarcerea lui acasa, convinsa ca dragostea lor e hotarata in ceruri si ca poate comunica direct cu Dumnezeu. In urma unui accident, Jan ramine paralizat si se teme ca din aceasta cauza Bess se va rupe de lume. Crezand ca va ramane imobilizat la pat, Jan o convinge pe Bess ca il va ajuta sa se insanatoseasca mai repede daca va isi va lua un amant si ii va povesti aventurile ei sexuale.

EduardR

08.09.2018

Când vorbesc despre „Breaking the Waves” nu știu dacă să încep cu Emily Watson sau cu stimabilul Lars von Trier. Amândoi îmi amintesc de cuplul Fellini-Masina. Filmul lui Lars von Trier având, indubitabil, o puternică influenţă felliniană: Bess parcă-i Gelsomina din „La Strada” trasă la indigo. Totuși, adevărul este că o comparație Lars von Trier - Fellini pute! Fellini e orice mare talen la puterea a doua, iar danezul este un tânăr talentat și polivalent, dar cam zvăpăiat. In filmul de față, la fel ca și în alte creații ale sale, Lars von Trier ne spune o poveste NEBUNĂ, o poveste plină de tabuuri, o povestă de dragoste al naibii de originală și de fierbinte! Povestea danezului reușește, prin valoarea sa, să pună întrebări importante și să ofere o temă de gândire. Desigur, nu oricine îl poate iubi pe acest regizor, care, după cum am mai spus, e puțin cam zvăpăiat și ori folosește un decor trasat cu creta pe pardoseala platoului, ori te înnebunește filmând cu camera pe umăr majoritatea scenelor. Da, dar spre deosebire de alte glume proaste, care numai artiști nu se pot numi și care folosesc camera cu un manierism exagerat, Lars von Trier iese în evidență întotdeauna și face sau spune CEVA!!! Iar despre minunata actriță Emily Watson, nu sunt prea multe de spus, ci doar că acest rol este un rol interpretat magistral, care, spre rușinea notoriei Academii Americande de Film, nu a fost apreciat cu trofeul binemeritat.

14 3

ioanlaslo

08.09.2018