Thriller, Crimă, Dramă | 18 January 2013 (United States of America)

Orasul corupt (2013)

Broken City

Thriller, Crimă, Dramă (United States of America)

Allen Hughes

Brian Tucker

1984 Private Defense Contractors, Emmett/Furla Films, Inferno International, Regency Enterprises, Black Bear Pictures, New Regency Pictures, Closest to the Hole Productions, Envision Entertainment, Leverage

18 Ianuarie 2013

8 Februarie 2013

<p style="text-align: justify"> </p><p>Billy Taggart este un poliţist dedicat, cu o carieră promiţătoare până într-0 noapte când se vede implicat într-un incident controversat. Primarul reuşeşte să îl scape de închisoare, însă Billy rămâne fără slujbă şi este nevoit să îşi caute un alt mod de a-şi câştiga existenţa devenind astfel detectiv particular.</p><p>Afacerea nu îi merge deloc bine, însă când primarul îi oferă 50.000 de dolari pentru a o investiga pe soţia sa Cathleen, fostul om al legii este convins că va câştiga foarte uşor banii. Din păcate, situaţia se complică rapid, iar cercetările scot la iveală lucruri nu tocmai cinstite în care pare să fie implicat primarul oraşului. Pentru a-şi demonstra nevinovăţia şi recâştiga reputaţia, Billy va trebui să rişte totul, inclusiv propria libertate.</p><p> </p>

valy94

08.09.2018

Primul film din 2013 pe care l.am vazut . Un inceput promitator , un film captivant si misterios . nota 8 din partea mea ! Felicitari Russell Crowe

3 3

nicolau.florin

08.09.2018

Tocmai am vizionat filmul. Inainte de a face orice altceva, am deschis netul si am intrat pe pagina IMDB pentru a vedea nota acordata filmului, pana acum. Aveam o banuiala si ea...mi s-a confirmat. Filmul avea nota 6.1 si, foarte probabil, comentariile au apartinut, in marea lor majoritate, unor americani. Doar ei pot fi dezamagiti atunci cand un film, daca are pus pe el stampila "thriller", nu are macar o jumatate de ora de urmariri spectaculoase cu masini, o alta jumatate de ora de impuscaturi din toate partile si..."finis coronat opus", daca eroul principal nu se pierde in asfintit dupa ce i-a batut pe toti si ramane cu fata (sau cu amandoua, in cazul de fata!). Cum adica sa mearga cu buna stiinta la "jail" ? Nu se poate. Unde este "happy-end"-ul ?! Ne plac eroii cu "cojones" si eroine dezinhibate. Doar despre asta e vorba in 90% din filmele americane. Despre BINE si RAU. Lor, americanilor, nu le place zona gri. Cea care defineste, la urma urmelor, viata de zi cu zi. A tuturor. Politica, compromisuri, tradari, evaluari si reevaluari, saracie, bogatie, toate...dar absolut toate isi gasesc cel mai fertil teren in "zona gri" a existentei. Toate se amesteca intr-un melanj firesc. Pentru ca, oamenii nu sunt perfecti. Nu sunt "asa", sau "asa". Sunt intotdeauna undeva la mijloc, prinsi in valtoarea unei vieti pentru care sunt din ce in ce mai putin pregatiti. Prinsi in hatisul existential unde BINE si RAU sunt doar...monede de schimb ! Asadar, pentru cei care spera sa vada in "Broken City" un thriller, un "crime movie" plin de actiune, le spun ca vor fi dezamagiti. E mai bine sa nu se uite, daca nu agreaza inteligenta in locul pumnilor, sau potentialul ucigas al unui simplu cuvant, in locul certitudinii unui glont bine tintit !!! Filmul, evident din punctul meu de vedere, este foarte bine construit, este rotund (sfarseste cu o consecinta a actiunii din debutul filmului, actiune pe care, abil, regizorul a parut ca o uita pe parcursul desfasurarii intrigii), are o decenta a discursului cinematografic, neepatand prin scene tari, sarjante, atat de dragi spectatorului american, "mort" dupa clisee si/sau stereotipii. Este un film condus inteligent, pentru ca, pana spre final, nu poti fi sigur de adevar, nu sti cine sunt cu adevarat eroii filmului (aproape ca nu exista personaje pozitive si negative...exact ca in orice "zona gri" care are legatura cu realitatea), poate cu exceptia primarului. Si de aceea, este mai degraba un film de suspans, decat unul de actiune. Pentru ca, nu-i asa, inca de pe vremea maestrului Alfred Hitchcock, stim ca suspansul este mama oricarei actiuni. Oricum, un film care va primi, foarte probabil, cotatii mici in S.U.A si mult mai mari in rest. Pana la urma, ca intotdeauna, este o chestiune de gust. Nu este un film memorabil, dar este peste media filmelor americane din ultimii ani, ma refer aici la filmele provenite din "establishment" si nu la cele independente, cu buget minuscul, demne de "Sundance"-ul lui Redford.

6 6

passaris

08.09.2018