Acțiune, Dramă (United States of America)

Jerry Buteyn

Warren Lewis, Tino Struckmann, Jerry Buteyn, Hugh Daly

Almighty Dog Productions

26 Mai 2009

26 Octombrie 2021

Actiunea filmului are loc la sfarsitul celui de-al doilea Razboi mondial la granita Polono-sovietica. Nemtii se retrag in dezordine iar rusii omoara fara mila tot ce intalnesc in cale. Ofiterii NKVD sunt omniprezenti si pun la cale asasinarea membrilor guvernului Poloniei refugiati in Rusia. La aceasta monstruozitate este martor fara voie maiorul Andrew, atasat militar al fortelor armate engleze la rusi. Andrew nu poate si nu vrea sa taca, aceasta ducand la arestarea sa. Cu el in celula se afla si un ofiter neamt - capitanul Klaus Mueller, fiul unui franc-mason, cautat de Gestapo. In timpul transportului in inima Rusiei cei doi reusesc sa evadeze, nevoiti fiind sa colaboreze sa faca cunoscute atrocitatile rusilor.

lup

08.09.2018

Un film foarte bun ce prezinta povestea unui locotenent german in timpul celui de-al doilea razboi mondial...este un Cross of Iron modern dar super reusit ...merita vazut

4 5

leonardbratu

08.09.2018

un amestec curios de retete fara gust ..filmul abunda in simboluri masone , ochi ,compas si echerul dar ce nu au nici-o relevanta..o poveste ce pleaca de la doi frati in razboi , apoi unul moare iar celalalt incearca ceva ce nu am inteles..se intalneste apoi cu un englez si cu o fata ce nu are nici-o calificare in medicina dar vrea sa vindece tot pamantul si cativa sateliti ai lui uranus..cred ca execrabil este o lauda adusa acestei ofense culturale..

3 1

ioanlaslo

08.09.2018

Unori gesturile mici pot duce la faptele mari.Toata aceasta poveste a solidaritatii unui ofiter german cu unul englez in Al doilea razboi mondial, nu poate decat sa emotioneze.Avem de a face cu atata umanitate intr-un loc dezumanizat, frontul din Polonia, incat nu ai cum sa ramai imun.E clar ca e un film de razboi, dar nu se rezuma la pac pac si mult ketch-up, iar asta este marea lui realizare. Tino Struckmann este extrem de convingator in rolul pe care il face, iar gesturile plinede umanism ale capitanului Muller sunt scvoase inevidenta din plin. De la "mama tuturor ranitilor" , ca ofiterul care vede cum sub ochii sai totul se naruie, poate o cale mai lunga decat ne asteptam.nu?, el ne trece prin toate starile. Ofiterul plin de hotarare si "bunul tata de familie" in momentul in care, senzationala scena, il incurajeaza pe Amil,iata doua fatete pe care le interpreteaza cu multa convingere. Cand un film incepe cu un batranel care priveste cu emotie un ceas de buzunar, nu ai cumsa nu incerci s aintri in atmosfera lui emotionala.E ceea ce ne propune inca de la inceput Jerry Buteyn, un regizor pe care, recunosc abia acum l-am descoperit, dar care isi face treaba mai mult decat onorabil. Cat despre ideea de persecutie a masonilor, introdusa la un moment dat intr-o "discutie germano-engleza", ea este una realista si bine prezentata. Nu vad de ce ar supara pe cineva faptul ca Hitler nu i-a iubit pe masoni.Era un fapt firesc.Discutam de lucruri si idei total diferite ,nu? Una peste alta, avem de face cu un film extrem de bine realizat, o realizare cinematografica noabila, care reuseste sa ne introduca in atmosfera razboiului, fara a dezumaniza insa pe participantii al el, dimpotriva. Eu cred ca de fapt aceasta este marea reusita a peliculei. Am sa il notez cu 9.Cred ca il merita pe deplin!

2 2