Promontoriul groazei

Cape Fear

Dramă, Thriller (United States of America)

J. Lee Thompson, Howard Zieff

Melville-Talbot Productions

27 Noiembrie 2020

Un film alb-negru din genul thriller și polițist, cu actorul Gregory Peck în rolul avocatului Sam Bowden care este martorul acuzării, iar cu actorul Robert Mitchum în rolul lui Max Cady-- un om acuzat care a fost condamnat la 8 ani închisoare pentru a fi atacat o femeie și a fi pus-o în spital pentru o lună. Când Max Cady iese din închisoare după 8 ani, îl vede pe avocat și îi sugerează subtil că s-ar putea să-și plătească polițele vechi. Sam devine foarte îngrijorat că familia lui va fi atacată de fostul condamnat răzbunător și-i cere ajutor amicului său-- șeful poliției din oraș-- pentru ca să-i protejeze familia. De-aici acțiunile se complică, poliția presându-l intens pe Max Cady, arestându-l pentru scurt timp, fără să aibă însă dovezi. Deznodământul se întrevede și din titlul filmului; Sam este cu adevărat îngrozit de ceeace i se poate întâmpla familiei lui din răzbunarea lui Max Cady. Vedem însă mai târziu de unde vine titlul filmului: avocatul Sam își trimite soția și fiica la ,,Cape Fear"- un sătuc izolat pe malul unui râu, sperând să-l prindă în capcană acolo pe Max Cady și să-l împuște pentru violare de teritoriu particular. Chiar și ecranizarea în alb-negru favorizează ecranizarea povestiri, iar muzica lugubră contribuie mult la atmosfera de groază și mister din film. A spune mai mult ar însemna însă a strica efectele regizorale ale filmului și a anula suspensul care este considerabil în film. Prezența lui Telly Savalas în film în rolul de detectiv particular este al treilea ,as din mâneca' regizorului J. Lee Thompson. Într-o scenă, fiica avocatului este aproape ucisă când disperată fuge în stradă în fața unei mașini. Sam vrea să se răzbune, dar nu-l lasă soția... Atunci, Sam propune să-l ,cumpere' pe Max cu 20.000 de dolari, dar Max zice că-i mult prea puțin pentru cei 8 ani de închisoare și-l refuză!

cristimilan7

08.09.2018

Un film G.E.N.I.A.L. !!! Dupa parerea mea, este mai bun ca cel din 1991, cu De Niro si Nolte, deoarece, actiunea este mult mai bine gradata, iar evolutia psihologica a personajelor este mai bine pusa in evidenta. 10+++

1 0

Juristul

08.09.2018

Un fost condamnat (Robert Mitchum) este obsedat de ideea razbunarii pe procurorul (Gregory Peck) care, in urma cu zece ani, l-a osandit. In orice caz, amenintarea de acum este reala, iar omul va trebui sa-i faca fata.

0 1

macedon

08.09.2018