Capitanul Blood

Captain Blood

Aventuri, Romantic (United States of America)

Michael Curtiz

First National Pictures, Cosmopolitan Productions, Warner Bros. Pictures

9 August 2020

Dr. Peter Blood, un medic englez, este condamnat la sclavie pentru ca a ingrijit un soldat rebel in Anglia anului 1685. Ajuns pe insula din Caraibe unde trebuia sa-si ispaseasca pedeapasa, pe o plantatie condusa de Col. Bishop, si nemaiputand sa tolereze cruzimea de care acesta dadea dovada, este nevoit, impreuna cu cativa fosti marinari, sa evadeaze si sa devina pirati. De aici incepe un sir de aventuri care o sa-l duca fata in fata cu fostul sau dusman, Col. Bishop. Un film superb de capa si spada, care continua sa fascineze generatiile.

raspopilcarita

08.09.2018

Timp da 10 ani am citit cartea asta , de la 12 la 22 mereu gaseam cate ceva la ea , de cate ori aveam cate o suparare o luam si ma ascundeam cu ea cine stie pe unde . Filmul l-am vazut dupa lungi cautari , dar am reusit in final . O singura data l-am vazut dar il stiam deja . Ecranizarea nu este ea perfecta Errol Flynn nu a reusit el sa-si insuseasca pe deplin descrierea scriitorului englez ii lipsea acea libertate specifica rebelului vremii , parca incerca sa ne arate cu totul altceva . Peter Blood nu era un simplu doctor el era un indragostit se simtea puternic chiar si acea scena a ingrijirii rebelului ii da un aer de independenta il face deosebit constient fiind de ce avea sa pateasca daca se afla . Pasiunea pentru Arabella Bishop a facut din el un supravietuitor . Si astfel a inceput aventura tanarului Peter care printre altele si-a scris numele pe lista piratilor caraibelor manat de destin ca o consecinta a faptelor . Calitatile extraordinare ale acestui film sunt insa decorurile , imaginile , scenele de lupta foarte putin cosmetizate , probabil si datorita perioadei in care a fost turnat . Nu stiu cum ar arata acum . Probabil ca industria filmului dupa descrierea amanuntita si romantata a scriitorului ar face din Peter Blood dat fiind si contextul politic al vremii un adevarat erou , statutul sau de pirat ar fi compromis definitiv . Dar Peter prin atitudinea sa te face oricum sa-ti pui intrebari in legatura cu piratii , cu statutul lor , cu originile lor nu poti sa nu te intrebi macar o data cine erau ei cu adevarat si de ce generau atatea legende . Errol Flynn a contribuit si el la asta prin statura sa destul de robusta si farmecul specific actorilor vremii . Filmul se numara , este chiar fruntas in preferintele mele . Acum a aparut Jack Sparrrrrrrrow dar asta este cu totul altceva romul nu este atat de iubit pe aici (probabil din cauza prohibitiei a fost interzis si in film) cum este pe la Jack care-l iubea foarte tare .

6 0

suicune_tudor

08.09.2018

Poate cel mai bun film de capa si spada din istoria filmului. Un film care te tine lipit de fotoliu (sau canapea) in fiecare minut al sau. Desi la vremea respectiva era un "no-name", Flynn a intrat atat de bine in rolul lui Blood incat este aproape imposibil sa vezi pe altcineva in rol. Din acest punct de vedere, Peter Blood este mai bun decat celebrul Barba-Neagra.

1 0

mchiurte

08.09.2018

Filmul "Capitanul Blood",ce ii are ca protagonisti pe superba Olivia De Havilland si chipesul Eroll Flynn,poate fi considerat cel mai mare film de aventuri care a existat vreodata. Numai cand te uitai la ochii Oliviei,inima incepea sa-ti tresara. Nota 10+++++.

0 0