Cet obscur objet du désir

Comedie, Dramă, Romantic (France, Spain)

Luis Buñuel

In-Cine Compañía Industrial Cinematográfica, Greenwich Film Productions, Les Films Galaxie

17 August 1977

24 Octombrie 2020

<p>Relatata ca o serie de flashbackuri unor pasageri de tren, povestea se invarte in jurul aventurilor romantice ale lui Mathieu, un francez de varsta mijlocie, bine situat social, care se indragosteste de o camerista de 19 ani, COnchita. Astfel incepe un joc suprarealist al vanatorii sexuale, cu Mathieu incercand sa o cucereasca pe tanara, aceasta manipulandu-l dupa voie pe amorezul tomnatic. Filmul e o adaptare a romanului La Femme et le Pantin(1898) de Pierre Louys, fiind in acelasi timp ultimul film din cariera celebrului regizor spaniol.</p>

paska

08.09.2018

Un film despre natura duala a femeii, cand calda si iubitoare, cand vulcanica si sadica. Ideea de a folosi doua actrite pentru a ilustra cele doua laturi ale femeii mi s-a parut geniala. Un film exceptional, daca Freud nu a reusit sa inteleaga femeia, Bunuel a reusit.

6 0

paulcrm31

08.09.2018

Bunuel, in intelepciunea sa(la fel ca legiuitorul), a adaptat genial romanul lui Pierre Louys referitor la un caz izolat de pasiune asupra unei dom'soare cu sange spaniol si C.N.P. fix, nu a extrapolat chestiunea asupra intregului miracol feminin...

3 1

GeorgeLazar

08.09.2018

Prezentand obsesia sufleteasca a unui individ bogat, se realizeaza un film destul de realist si tragic, cu elemente de comedie neagra. De la bun inceput, dorinta sexuala pare sa controleze burghezul, atingand proportii colosale ulterior. Elemente abstracte adaugate de Bunuel(musca in pahar, sobolanul prins, sacul care tot il cara si, pana la un punct, chiar razboiul) sunt ironice, permitand audientei sa zambeasca urmarind soarta acestui "prizonier". Eu nu sunt foarte atent la fetele actorilor pe care nu ii cunosc, desi unele lucruri mi se pareau cam suspecte, abia la final mi-am dat seama ca 2 femei joaca un singur rol. Nota 9 mi-a placut.

1 2