Dramă, Comedie, Romantic | 10 February 2009 (Germany, United Kingdom, France)

Curtezana (2009)

Chéri

Dramă, Comedie, Romantic (Germany, United Kingdom, France)

Stephen Frears

Christopher Hampton

Cine Productions, Bill Kenwright Films, Pathe, UK Film Council, Aramid Entertainment Fund, MMC Studios, Filmstiftung Nordrhein-Westfalen, Deutsche Filmförderfonds (DFFF), Tiggy Films, Banque Populaire Images 9, Région Ile-de-France, Cheri Productions, Pathé Renn Productions, Erste MMC-Production, National Lottery through UK Film Council, Centre National de la Cinématographie, Canal+, France 3 Cinéma

10 Februarie 2009

17 Iulie 2009

<p align="justify">    Adaptare dupa romanul omonim al scriitoarei franceze Sidonie Gabrielle Colette, drama romantica "Cheri" are o actiune plasata in Parisul anilor '20, acolo unde faimoasa si bogata curtezana Madame Peloux il trimite pe rasfatatul ei fiu Cheri la o colega prostituata pe nume Lea de Lonval cu scopul de a-l initia in tainele iubirii si sexualitatii si de a-i oferi o educatie sexuala necesara oricarui barbat adult. </p><p align="justify">   Numai ca intre Cheri si Lea se infiripa o relatie amoroasa puternica care dureaza timp de sase ani, legatura lor de dragoste primind o grea lovitura si ajungand la final in momentul in care baiatul este fortat sa se casatoreasca cu o tanara instarita. Nefiind capabil sa o uite pe femeia mult mai in varsta decat el careia i-a daruit sufletul si cu care a impartasit clipe de pasiune atat de frumoase, Cheri se retrage intr-un univers interior dominat de fantezii. </p>

valutza

08.09.2018

O comedie dramatica in Parisul anilor '20, Cheri ne prezinta povestea unui adolescent care se indragosteste de Lea, o curtezana trecuta de prima tinerete. Impins de la spate de propria lui mama, si ea a fosta curtezana, rasfatatul Cheri isi imparte viata cu Lea, alaturi de care traieste sase ani de huzur. Problemele incep cand mama lui Cheri insista ca acesta sa se casatoreasca.

2 3

Juristul

08.09.2018

"Curtezana" este un film provocator ce ne dezvaluie Parisul anilor 1920, unde Rupert Friend este Chéri, un tanar rasfatat de 19 ani, fiul unei foste curtezane, Madame Peloux (Kathy Bates). Mama lui i-l incredinteaza mai tinerei sale prietene si rivale, Léa de Lonval (Michelle Pfeiffer), pentru a-l initia in arta amorului. Si ea o fosta curtezana, Léa este o femeie matura si experimentata, inca extrem de seducatoare. Dupa 6 ani de relatie, Madame Peloux ii aranjeaza lui Chéri casatoria cu Edmée, tanara fiica a unei alte curtezane. Léa si Chéri incearca sa accepte despartirea iminenta, realizand abia acum, prea tarziu, ca legatura lor inseamna mai mult decat placerea trupului. Michelle Pfeiffer revine spre deliciul fanilor cu un rol unic, complet diferit de cele care au consacrat-o in peisajul hollywoodian, odata cu lansarea in cinematografe a filmului "Curtezana" / "Cheri". Cristopher Hampton, scenaristul castigator al premiului Oscar pentru filmul "Legaturi primejdioase", construia o piesa de teatru despre celebra autoare franceza Colette (1873-1954), in momentul in care a inceput sa adapteze faimoasa nuvela a acesteia: Cheri. Scrisa in 1920, nuvela spune povestea neasteptata de dragoste dintre Lea de Lonval, o curtezana renumita in acea epoca, si Cheri, fiul vechii sale colege si rivale.

2 4

mdomnita

08.09.2018

Am mers la film pentru Michelle Pfeiffer, si ea nu m-a dezamăgit. Însă nu m-a impresionat deloc filmul, din mai multe motive. În primul rând, filmul pare o amestecătură de secvenţe puse laolaltă care nu prezintă neapărat o poveste închegată. Pe lângă asta, unele scene sunt mult prea lungite sau inutile, în plus. Actorii principali nu sunt credibili totdeauna, există momente în care nu sugerează deloc sentimentele pe care le exprimă prin cuvinte. Gesturile şi figurile lor arată exact ca şi când ar spune replicile pentru un...job. Ca şi când li s-ar fi spus ce să spună şi ei doar repetau... Şi, o ultimă chestie, americanii ar trebui să se lase de filme cu şi despre francezi. Francezii nu vorbesc engleză iar numele celor din film nu era pronunţat corect de fiecare dată, accentul englezesc se distingea clar. Filmul e făcut după o carte probabil scrisă în franceză şi probabil era mai bine să fie făcut de francezi, ei îşi cunosc mai bine obiceiurile şi trecutul. Subiectul a fost ok, nu foarte interesant şi destul de simplu, evenimentele din film erau foarte clare de la început. Dar merită văzut odată acasă pentru că oferă o oarecare idee despre viaţa din acea perioadă.

5 0