Child 44

Crimă, Thriller (United Kingdom, United States of America, Czech Republic, Romania)

Daniel Espinosa

Summit Entertainment, Scott Free Productions, Worldview Entertainment

15 Martie 2015

24 Aprilie 2015

<p style="line-height: 14.25pt" class="MsoNormal">În timpul în care Uniunea Sovietică era condusă de Stalin, un agent idealist, care e pro-Stalin, devine intrigat de o serie de crime ale căror victime sunt copii. Din păcate, ideologia de partid susţine că în acest stat lucrurile sunt perfecte şi nu există crime împotriva copiiilor. Faptul că insistă să le investigheze duce la excluerea lui din sistem, însă el îşi continuă cercetările, cu toate că nu e susţinut decât de soţie, şi află că legătuirile crimelor duc până la nivelul de sus al ierarhiei de partid.</p>

JEO

08.09.2018

Child 44", despre un ucigas in serie din fosta Uniune Sovietica, a fost interzis in Rusia, din cauza ca ar deforma istoria. Reprezentantii guvernului rus au afirmat ca este inacceptabil modul in care este interpretata istoria din acea perioada, chiar inainte ca Rusia sa sarbatoreasca cea de-a 70-a aniversare a victoriei in fata Germaniei naziste. In "Child 44", URSS este prezentata drept o tara care are fiinte umane cu deficiente fizice si morale si scena unei bai de sange.

0 4

08.09.2018

Asteptam cu mare nerabdare premiera acestui film, care a intampinat numeroase piedici pentru a ajunge in sfarsit pe marile ecrane. La un moment dat asteptariile din partea acestui film erau imense iar astfel premiera filmului initial era programata pentru toamna anului trecut, filmul putand astfel fi eligibil la diverse competitii. Totusi nu a fost sa fie astfel iar premiera a fost mutata in primavara acestui an. Cu cateva luni in urma a fost dat publicitatii si primul trailer, dupa foarte mult timp in care aproape nimic nu se cunostea despre film si doar o singura poza cu cei doi protagonisti fusese publicata. Odata cu aparitia trailer-ului mi-a crescut enorm entuziasmul fata de acest film si asteptam cu nerabdare momentul vizionarii. Cu siguranta motivul princpial pentru aceasta nerabdare a fost Hardy insa si celelalte nume importante implicate in realizarea acestui Child 44 mi-au starnit interesul. Child 44 mi s-a parut un film bun, deloc dezamagitor. Aveam o mica retinere si teama deoarece filmul nu a fost prea bine de catre critici. Acest aspect m-a descumpanit intr-o oarecare masura insa aveam o incredere oarba in valoarea acestui proiect. Si nu cred ca m-am inselat in nici cea mai mica masura. Firul central a actiunii este unul comun si nu este cel care neaparat iti atrage atentia. Mult mai intens este modul in care actiunea i-a noi directii iar interactiunea dintre personaje este un factor decisiv in aprecierea acestui film. O prima parte foarte intensa in care am fost extrem de atent la fiecare detaliu insa treptat actiunea devine usor previzibila dar nu renunta la emotie. Finalul a fost unul destul de ok si putin surprinzator. Final ce ma face sa cred ca pana la urma filmul este mult mai complex decat pare. Unele mici imperfectiuni pot fi regasite pe tot parcursul actiunii insa nu afecteaza intr-o mare masura. Sunt mici detalii care conteaza cel mai mult iar acestea deseori au tendinta de a ridica valoarea filmului. Pe langa firul narativ interesant si diversele directii ale acestuia, Child 44 dispune de o viziune deosebita a unui regizor foarte talentat. Daniel Espinosa face o treaba grozava in regizarea acestei adaptarii cinematografice. Mi-a placut foarte mult nivelul vizual, care impresioneaza placut cu cadre puternice, pline de emotie, cadre care descriu aproape perfect societatea acelor ani. O discrepanta uriasa intre viata traita in paradisul Moscovei si viata mizera intalnita in celelalte orase. De asemenea paranoia si frica constanta intalnita la nivelul populatiei ...toate aceste detalii sunt prezentate excelent si te impresioneaza profund. Alaturi de Espinosa, in procesul de creare a acestui film a fost implicat si Ridley Scott. Un aspect pe care il consider din toate punctele de vedere pozitiv si sunt sigur ca influenta acestuia a fost una pozitiva si plina de ideii interesante. La nivelul acting-ului, lucruriile stau grozav. Mi-a placut enorm de Hardy, care este ca deobicei foarte implicat in personaj. Chiar daca sunt subiectiv cu privire la acesta, talentul acestuia este unul nemarginit si sunt sigur ca toata lumea poate observa acest lucru. Interpretarea reusita de acesta in Child 44 este una intensa si fiecare replica rostita de acesta iti staneste diferite reactii. Faptul ca a folosit un accent diferit mi s-a parut foarte inspirat iar acest lucru i-a iesit destul de bine. Pentru a intra in pielea personajului cat mai bine Tom Hardy este capabil de orice. Dupa ce au lucrat excelent impreuna in The Drop, britanicul si suedeza Noomi Rapace fac din nou o echipa grozava iar cei doi in cea mai mare parte ies cel mai mult in evidenta. De remarcat si Joel Kinnaman care ofera un personaj diferit pe care nu ai cum sa ajungi sa il admiri. La un moment dat apare si Gary Oldman iar acest lucru iti starneste un sentiment aparte. Iar la inceput cateva scene cu Jason Clarke, care dispare insa mult prea repede din peisaj. Consider Child 44 un film foarte bun care prin prisma unor diverse detalii te poate convinge sa ii acorzi o nota buna. Iar faptul ca povestea este atat de diversificata poate fi considerat un aspect pozitiv. Eu am ramas placut surprins de aceast film, de abordarea acestuia la nivel vizual si pot spune ca merita din plin o vizionare. Pentru Hardy cu siguranta merita mai mult. M-as bucura enorm daca la un moment dat Hardy ar reveni in pielea lui Leo Demidov, deoarece povestea acestuia a fost continuata in doua noi romane. Am omis faptul sa precizez ca Child 44 este adaptarea cinematografia a romanului omonim scris de Tom Rob Smith. Nota 8 este una accordata poate cu prea mult subiectivism insa nu cred ca acest detaliu poate fi blamat de catre cineva. Pana la urma fiecare persoana are o doza de subiectivism in privinta unui film. Recomand cu multa incredere si chiar sunt curios cum v-a fi primit de catre alte persoane.

5 5

florisx1967

08.09.2018

numele filmului poate sa nu insemna un mare atu in a veni la film, nu e o chemare... citisem 2 -3 pareri (aiurea...) si nici ele nu ma incitau...nici macar trailerul... si totusi: FILMUL , caci trebuie sa scriem cu litere mari, este un film exceptional facut cu mijloace moderne, actori tineri, moderni (la moda...) si foarte talentati... nu stiam cine este acest regizor...numele nu-mi spunea nimik...poate il voi urmari... cine acreat asa capodopera (zic eu...) poate mai "gafeaza " o data... caci, la ce se "creeaza" acum gen MadMax si alte filme care te umplu de fiorii violentei si atata, acest film este ca o "gafa" ceva ce nu tine de moda, de curent, de holywood... FILMUL reda extraordinar atmosfera URSS din anii comunismului stalinist.... chiar nu stiu cum a putut recrea acesta ATMOSFERA INFERNALA .... nu cred ca este exagerat nimik, este realitatea pura...ceva asemanator, mai rarefiat totusi , am trait si noi aici inainte de 1989 si mai ales inainte de 1965... pentru ATMOSFERA eu acord nota 10 acestui film... nu stau sa povestesc ce si cum: mai sus domnul sweeney descrie perfect ce si cum... sa spun sincer:in afara de faptul ca "actiunea" se petrecea pe timpurile vechilui URSS (care acest ceva ma intriga , nu ma atragea...) m-au atras numele/capacilatile celor 2 actori: TOM HARDY....nu stiu cele 1001 filme violente in care a jucat...mi-e mi-a ajuns sa il vad in BATMAN rolul Bane care a fost superb jucat si mai ales "recitat"... stiu, vocea aceea nemaiintalnita era prelucrata, dar fara vocea , intonatia si timbrul special al lui Hardy nu cred ca iesea mare lucru... eu speram in regasirea acelei voci... si am regasit un MARE ACTOR, care, pe langa vocea sa, are si o interpretare de exceptie in film...nu stiu...parca a uitat de tot ca e englez etc si a "devenit" rus: gestica, priviri, comportamentul acela dur care .....ei bine care, uneori, imbraca un suflet sensibil... aici niciodata nu vom sti ce/cata proportie era intre duritate/dragoste/spiritul dreptatii in personajul DEMIDOV... daca nu va duceti la film, pierdeti interpretarea unui mare actor, in clipele sale de glorie adevarata... apoi...nu este apoi...nu este nici pe ocul trei sau doi...ci pe acelasi loc ca orice :priviri, voce, interpretare: NAOMI RAPACE... NU ...nu o stiu doar din PROMETHEUS... trebuie sa o vedeti in TRILOGIA SUEDEZA : MILLENIUM... violenta , sadism...dar si multa tristete, sensibilitate NORDICA: http://www.imdb.com/title/tt1132620/?ref_=tt_rec_tti http://www.imdb.com/title/tt1216487/?ref_=tt_rec_tti http://www.imdb.com/title/tt1343097/?ref_=tt_rec_tt ma rog ...nu este o trilogie , erau mai multe...eu acelea trei le-am vazut.... perfecte... nu cred deloc in filmele americane care iau filme mai vechi , le resapeaza si scot unul nou, adica acesta: http://www.imdb.com/title/tt1568346/?ref_=tt_rec_tti nu...nu doresc sa fac apologia filmului suedez...doar ca, daca va place aceasta extraordinara actrita, sa o vedeti in seria Millenium... dincolo de cei 2 actori , care pare ca duc aproape singuri in spate tot filmul, toata actiunea, il veti gasi pe Gary Oldman... chiar daca este prezent destul de putin in film, joaca foarte bine , lasa o nota aparte in film... chiar daca nu stiti nimik despre URSS si ce s-a petrecut acolo, chiar daca aveti doar 20-30 ani si nu puteti vedea decat dulcegarii sau violente hollywoodiene, eu recomand TUTUROR acest film... chiar si celor care , acum fac apologia socialismului, comunismului le recomand filmul cu caldura... dar si celor care cauta acea metafora , caldura sufleteasca prezenta in filmele rusesti mai vechi cu actori mari si actrite superbe... nu vor intalni o Maica Rusie idealizata , ci o Rusie bolsevizata pana aproape de esenta spiritului... aproape... acest fil DUR...puteti sa il socotiti si de groaza sau ceva de genu... este o EXPERIENTA.... si pt cei ce IUBESC experientele cinematografice, este ceva peste care nu se poate trece !

5 4