Children of Dune (2003)

| 16 March 2003 ()

Copiii Dunei (2003)

Children of Dune

16 Martie 2003

4 Iulie 2020

<p>Bazata pe "Dune Messiah" si "Children of Dune", miniseria e o continuare a povestii lui Paul Muad'dib.</p><p>Acum Paul e stapanul absolut al Galaxiei, dar victima propriei maretii. Dusmanii ii sunt la fel de aproape ca si prietenii, iar imperiul e macinat de tradari si comploturi. Fremenii doresc intoarcerea la vechile cai, iar pe Katain, fiica cea mare a Imparatului Padisah urzeste impreuna cu agentii Ghildei si casa Tleilaxu, in timp ce sotia legala a lui Paul, printesa Irulan, o tine in sah pe amanta oficiala, Chani, incercand sa previna aparitia unui mostenitor. Dar monetul reglarii conturilor se apropie, iar Paul e neiertator ca desertul. In ochii sai el vede viitorul, isi vede proprii copii ce vor avea si ei de infruntat nu doar comploturi ci chiar pe sora lui, Alia, care e macinata de un spirit malefic al unui dusman binecunoscut. </p>

raspopilcarita

26.04.2012

Deşi poate fi catalogat în multe feluri mie mi se pare a fi o odisee romantică . Nu e prea romantic dar conţine elemente specifice dramei sufleteşti omeneşti ce te înfioară . Povestea , mult trucată , îmbină pe alocuri grija exagerată a lumii pentru viitor , un viitor ce trebuie protejat nu dirijat , cu pasiunea , dorinţa , săţietatea , desfrînarea , diabolicul , nesimţirea , vitejia , curăţenia , despotismul , prostia şi altele . Frumos , foarte frumos , nu ştiu cum au reuşit să adune la un loc atîtea trăsături de caracter ! Măreţia caselor regale de odinioară (în prezent casele regale nu mai au nici-o noimă ) a fost amestecată cu spiritul măreţ al unor popoare care sau apărat cum au putut în faţa vitregiilor de tot felul . Adeseori , un singur om a făcut deliciul nemilosului destin , făcînd şi desfăcînd sorţi , acest om existînd în rîndul tuturor generaţiilor . La început candid şi nevinovat , ulterior crud şi suficient de deprimat încît să arunce-n neant mulţimi de oameni nevinovaţi , poate doar uşor proşti(prostiţi) , Dumnezeu ştie . Povestea liniilor de sînge regale este întîlnită în mai toată literatura engleză dar în cea orientală pare a-şi avea sălaşul . Literatura orientală prezintă în numeroase forme liniile de sînge regale şi stirpea de troglodiţi pare a deţine controlul puterii pînă în momentul în care este măturată de foamea din măruntaiele diverselor popoare . Se pare că şi în filmul ăsta foamea este prezentată destul de plastic şi înfăţişată într-un singur cuvînt ( mirodenie ) . În povestea asta , Leto , este prezentat ca fiind desăvîrşirea liniei de sînge a unei stirpe regale şi însuşi minunatul destin al poporului , el devine viaţa unei întregi planete , el este cheia , el este viitorul , el este prosperitatea , el este natura cu tot ce este de mîncat , el este tot şi există pretutindeni , aproape ca un mesia . Dacă aş fi ştiut mai multe despre lume probabil aş fi putut face mult mai multe afirmaţii în ce priveşte comportamentul actorilor în film , cred că trebuie să mai văd încă o dată filmul care la început părea că mă va plictisi după care m-a absorbit în totalitate graţie personajului , Paul . El pare cel mai suferind personaj , trist şi neîmplinit dar iluminat şi perfect adaptat unui viitor profeţit cu mult timp în urmă . Destinul lui Paul este greu de caracterizat mai ales că el devine la un momet dat un fel de punte între două orînduiri .

2 0

Bci2

18.01.2010

Părerile despre film pe diferite siteuri oscilează de la sublim pînă la ridicol, unii zicînd că ,,dacă n-ai citit cartea n-o să-nțelegi filmul, iar dac-ai citit cartea n-o să-ți mai placă filmul-- fiind prea diferit de cartea" lui Frank Herbert. Desigur adăugirile la dialoguri făcute arbitrar de un scenarist ne-experimentat nu se pot compara deloc cu cele rafinate din carte care-s un deliciu. Însă toți sunt de acord că personajele feminine din acest film sunt într-adevăr de excepție atât în grație cât și în interpretare excepțională a caracterelor. Pentru un SF de patru ore, acest miniserial TV oferă foarte mult oricărui fan SF. O adevărată delectare de acțiuni și scenarii spectaculoase. Eroul principal-- Paul Atreides, sau Muad'Dib, este preocupat de viitorul copiilor lui și rolul lui este jucat energic de Alec Newman. Filmul oferă o perspectivă nouă a acțiunilor în mijlocul dunelor de nisip și a viermilor uriași din dune. Datorită combinației de subiecte din cărțile Fiil Dunei cu Dune Messiah subiectul filmului, desigur, că are diferențe substanțiale față de textele ambelor cărți. Efectele speciale abundă, parcă mai mult decât în alte filme cu Dune, ce au fost și rămân foarte reușite, inclusiv viermii de nisip și thopterele. Scenarizarea este superbă pe fundalul albastru. Muzica lui Brian Tyler adaugă enorm atmosferei de vis și fantezie din acest film SF. O producție de 5 stele pentru canalul de TV SciFi ce se poate obține și viziona de pe DVD. Cei mai mulți critici sunt deasemenea ecstaziați de acest film--,,cel mai bun dintre toate ecranizările de episoade din seriile Dune văzute pînă acum".

3 6

ella_3

06.03.2010