Dramă (Australia, United States of America, United Kingdom)

Peter Landesman

Peter Landesman, Jeanne Marie Laskas

Village Roadshow Pictures, Columbia Pictures, The Cantillon Company, LStar Capital, Scott Free Productions, The Shuman Company

12 Noiembrie 2015

5 Februarie 2016

<p>Povestea adevărată a doctorului Bennet Omalu, un neuropatolog strălucit, care a descoperit o boală ce îi afecta pe cei ce sufereau traumatisme craniene în mod repetat. Descoperirea lui medicală l-a dus într-o luptă de tip David versus Goliat cu liga americană de fotbal, căci jucătorii profesioniști de fotbal american erau principalii afectați de boală.</p>

mindhunters

08.09.2018

Începutul anilor 2000. Un laborator rece, unde colegul tău legist te urăște și te-ar vrea dispărut, dar tu te simți ca acasă. O societate care te-a acceptat, însă nu cu normă întreagă: dacă nu-ți păstrezi locul de muncă, te și vezi în avionul spre Nigeria. Doctor Bennet Omalu are doar un vis: să se adapteze perfect în noua sa țară și să devină un cetățean american model. Soarta are însă alte planuri și-l aruncă în mijlocul unui controversat fenomen științific, cu ramificații la nivel economic, social și cultural în SUA. Vorba vine îl aruncă – Omalu își dă seama că a venit momentul lui să facă descoperirea începutului de secol și publică o lucrare ce avea să schimbe multe traiectorii. Intențiile sale bune sunt însă complet distorsionate de NFL (National Football League), care începe o campanie masivă de discreditare pentru a-și ascunde afacerile murdare. Și totuși, dacă te gândești bine: să zicem că îți pui o cască și începi să te dai capul de pereți zilnic, de zeci de ori, care crezi că e rezultatul? Să fie traumele doar pasagere, iar creierul tău să rămână sănătos în cușca-i de os?! Oh, am menționat că povestea e inspirată din fapte reale?! Cred că geniul lui Omalu nu constă doar în pasiunea pentru știință și clarviziunea sa extraordinară, ci și dualitatea sa care-i permite totuși să trăiască armonios: e un om al științei, dar în suflet îl poartă pe Dumnezeu. Iar pe frații căzuți îi înțelege de parcă spiritele lor ar fi conectate cumva, prin vălul de nepătruns al morții. La fel ca în cazul lui Jeffrey Wigand în The Insider, aici avem de-a face cu un erou neobișnuit. Will Smith și Alec Baldwin sunt cei doi actori care se remarcă cel mai ușor în acest film, interpretările lor fiind absolut minunate. Dedicația lor se observă prin naturalețea cu care intră în pielea celor doi doctori, fapt ce nu surprinde dacă ținem cont de faptul că Will Smith s-a pregătit pentru film asistând la autopsii făcute de doctorul Bennet Omalu, în timp ce Alec Baldwin a studiat munca mai multor doctori renumiți din Pittsburgh. N-am să mă opresc aici cu laudele, trebuie să-i dăm cezarului ce-i al cezarului: Will Smith se confundă practic cu Omalu, parcă are alt zâmbet, alte gesturi, ca să nu mai menționez accentul studiat și foarte simpatic. Iar camera care insistă pe trăsăturile feței sale când se află în momente dificile chiar îl ajută. Înțeleg nominalizarea la Oscar, dar cam începe să mă calce pe nervi campania cu Oscars So White, de parcă diversitatea ar trebuie să fie o obligație, nu un rezultat. E un film bun, despre un om bun. Merita macar o vizionare.

2 1

james_007

08.09.2018

Un scenariu bazat pe fapte reale. O drama in imagini, interpretata cu profesionalism de actori consacrati (il amintesc pe: Will Smith, Alec Baldwin, David Morse). Iata pe scurt ce puteti vedea: Un emigrant venit din Nigeria, ia un nou start in cariera, intr-un centru medical american, situat in orasul Pittsburgh. El este unul dintre cei mai talentati si pasionati medici autopsieri. La un moment dat, pe masa de disectie, ajunge cadavrul celui mai stralucit jucator de fotbal american, caruia o mare parte din locuitorii orasului ii datoreaza job-urile pe care le ocupa. Cu mult respect si adevar pentru stiinta, respectivul cercetator constata ca moartea sportivului, se datoreaza ciocnirilor violente specifice meciurilor de fotbal american. In imaginile microscopice ale ceierului decedatului, medicul descopera multiple vase sanguine distruse. Cum va fi primita descoperirea acestuia de catre organizatorii campionatului NFL (National Football League), veti vedea doar urmarind filmul.

0 2

08.09.2018

un film interesant, mai ales ca e realizat dupa un caz real; totusi am senzatia ca in america e mai usor sa lupti impotriva sistemului, inRomania mi se pare imposibil.