Dramă, Istoric (United Kingdom, United States of America)

Frank Pierson, Marv Newland

Loring Mandel

HBO Films, BBC Films

19 Mai 2001

20 Octombrie 2021

Actiunea din Conspiracy se petrece in Germania Nazista a anului 1942. Frontul din Rusia a fost acoperit de zapada si noroi, iar americanii au intrat oficial in razboi. Pentru prima data, infrangerea este posibila. Dar 15 membrii oficiali din cadrul guvernului nazist, soldati, economisti, administratori si avocati, sunt chemati la ordinul lui lui Hitler la o vila de lux din Wansee, Berlin. Nimeni nu va tine seama de aceasta intrunire, iar subiectele discutate nu vor fi niciodata dezvaluite publicului. Ei s-au adunat in vederea gasirii unei solutii. Este vorba de solutia finala in ceea ce priveste "problema" evreica. In cele din urma, aceasta solutie se dovedeste a fi cel mai oribil si nerusinat episod din istoria omenirii.

necronom

08.09.2018

Un film excelent ce aduce in prim plan discutiile macabre despre exterminarea in masa a populatiei evreiesti.Kenneth intuieste destul de bine atitudinea raposatului Heydrich ,insa Stalney ar fi trebuit sa fie ceva mai volubil in rolul lui Eichmann.Una peste alta, productia reprezinta o dovada indubitabila a antisemitismului nazist.De asemenea, e de admirat faptul ca nu e incarcat de nuantari redundante(tertipuri holywoodiene).Definitely a must pentru fanii genului!

2 0

RaDuQ

08.09.2018

Folosind foarte bine puţinele informaţii care au supravieţuit cu privire la intalnirea de la Wannsee (dornici de a acoperi urmele lor, naziştii au ars cea mai mare parte a documentaţiei referitoare la conferinţă), scenaristul si regizorul pun in scena o drama epica. Ei fac acest lucru fără a recurge la muzică (Conspiracy nu are coloana sonora) sau dispozitive specifice dramelor de război (majoritatea acţiunii se desfasoară într-o singură cameră) este măsura nu numai a capacitatii scenaristului şi a regizorului, dar si a talentului actorilor .

0 0

Juristul

08.09.2018

Conspiracy (2001), un film regizat de Frank Pierson si scris de Loring Mandel, cu Stanley Tucci, Ian McNeice si Colin Firth, realizat in mod special pentru difuzarea exclusiva pe micul ecran, exceptional din aproape toate punctele de vedere, prezinta o intalnire la care participa diversi membri prolifici ai partidului nazist sau SS, cu scopul de a rezolva “Chestiunea Evreiasca”. Actiunea are loc intr-o vila din Wannsee, in apropierea Berlinului, in aceeasi perioada in care Germania suferea prima infrangere in fata Rusiei, din pricina iernii grele. Desi avem de-a face cu un film creat special pentru TV, acesta nu este in nici un caz inferior filmelor de acelasi gen care si-au facut aparitia pe marele ecran.Tensiunea psihologica creata prin dialog(mai ales usurinta cu care discuta probleme privind eradicarea unei religii ( sau rase, confrom nazistilor)).Desi scopul este acelasi, nu toti cei de la masa sunt de acord cu metodele folosite. Unii apara legea, zicand ca aceasta nu poate fi incalcata, cu scopul accelerarii “evacuarii” evreilor, desi franc vorbind, "Hitler era legea".Unele situatii comice ajuta la intreruperea unei discutii aparent monotone, asfel oferindu-ne un moment de odihna, informatiile aruncate la acea masa nefiind deloc lipsite de importanta…desigur, comicul de situatie este foarte fin, deoarece atmosfera trebuie mentinuta la un nivel sobru.Desi majoritatea persoanelor care participa la intalnire, se fac responsabile pentru nenumarate crime ingrozitoare, nu putem sa nu simtim simpatie pentru unii, din cauza luptei lor pentru o decizie “justa”, din cauza dificultatilor suportate pentru a organiza intalnirea ( mai ales in cazul generalului Eichman, fiind greu de multumit toti cei prezenti).Acest film reprezinta o mostra de cruzime, realizata intr-un mod foarte realist, cu dialog exceptional si mimica extraordinara. Majoritatea filmelor cu nazisti prezinta actiunea de pe front, din lagarele de concentrare, sau pe cel din varf. Dar aceasta productie HBO/BBC este cu totul altceva, atingand un subiect sensibil, rareori prezentat de producatorii de filme din toata lumea.Prima data cand am vazut filmul,am fost impresionata, dar nu din motivele pe care le-am prezentat in randurile de mai sus, ci din cauza decorului luxos, al autoritatii emanate de fiecare personaj in parte si de deciziile pe care ei le faceau, fara a face un efort prea mare. Nu am mentionat numele personajelor in acest text in special din cauza ca nu mi se par importante. Desi personajele sunt bazate pe actori reali ai Celui de al doilea Razboi Mondial, ele sunt plate, nu evolueaza, nu sufera schimbari de opinie sau revelatii. Ceea ce vedem pe ecran este produsul finit al lui Hitler, Hess si Goerring, in actiune. Toti modelati sa nu simta mila, empatia, fara opinii proprii (desi aparent unii sunt contra “evacuarii” evreilor). Toti modelati pentru a duce la indeplinirea unui Reich de 1000 de ani, indiferent de metodele folosite.Recomand acest film oricarei persoane care vrea sa aiba o scurta privire in sufletul “imperiului” nazist, a “masinii” de omorat vinovata de eradicarea aproape totala a evreilor din Europa. Un film exceptional, personaje exceptionale, imprejurari exceptionale…totul bazat de fapte istorice.Unul din cele mai reprezentative filme despre "Adevarul-Celui de al doilea Razboi Mondial".

3 2