Cracks

Dramă, Mister, Thriller (Ireland, United Kingdom)

Jordan Scott

Future Films, Antena 3 Films, Element Pictures

4 Decembrie 2009

25 Noiembrie 2020

Bazat pe romanul omonim al Sheilei Kohler, filmul "Cracks" urmareste viata dintr-o scoala de fete britanica in anul 1934, insistand pe relatia speciala construita intre o instructoare de sport si un grup de eleve ce compun echipa de inot. Di, Poppy, Laurel, Lily, Rosie si Fuzzy sunt invidiate de catre colege pentru apropierea lor de libertina domnisoara Gribben, care isi permite sa ridiculizeze regulile stricte impuse de catre directoarea scolii, sa fumeze tigarete, sa vorbeasca despre aventurile ei din Europa si sa incurajeze fetele sa gandeasca liber, sa calatoreasca si sa fie sclavele dorintelor carnale. Echilibrul fragil instaurat in sanul echipei de inot este zguduit de aparitia Fiammei Coronna, o eleva spaniola sofisticata si rezervata, care are grave probleme respiratorii, pastreaza distanta fata de colege si ignora fascinatia pe care o dezvolta pentru ea domnisoara G. Intrucat Di Radfield isi simte amenintata pozitia de favorita a profesoarei de inot, incearca sa o izgoneasca pe Fiamma din scoala. Dupa ce asista intr-o noapte la o scena socanta petrecuta in camera domnisoarei Gribben, Di intelege natura pasiunii acesteia pentru Fiamma, iar pentru a salva reputatia profesoarei le instiga pe fete impotriva spaniolei, provocand o adevarata tragedie in scoala.

ioanlaslo

08.09.2018

Recunosc faptul ca finalul(pe care va las sa il descoperiti) m-a indispus, ca dascal.Dar e pana la umra ceva perfect posibil.Asa ca...dincolo de descriere, care e slaba tare, merita sa ne arundcam o privire asupra acestei pelicule poate pe nedrept putin bagata inca in seama. Viata de la o pensiune e fete din conservatoarea Mare Britanie ar parea la inceput un subiect comun...dar putin dupa cateva cadre realizam c anu avem de a face cu un film clasic pe aceasta tema. E vorba de o ecranizare dupa un roman, dar nu este vorba de plictisitoarea viata de pension englezesc. Poate is pentru ca , dincolo de aparente, fetele de acolo, cel puti ncele din echipa de innot, care intereseaza filmul nostru, nu e nici pe departe asa. Pasiunea pe care le=o implrima profesoara lor de innot, care pare rupta dintr=u alt film parca fata de ceea ce se intampla in scolile britanice de fete, le transforma pe acestea in fete care invata sa vbiseze. Tristetea e ca visele si realitatea imediata nu sunt intotdeauna similare. Asa ca visele pot avea momente in care, lovite de realitate, sa schimbe starea lucrurilor intr-un mod decisiv. Eva Green este o Miss G. excelenta. Personalitatea perfect conturata a personajului i se datoreaza pe deplin. Si cum nu incap niciodata doua sabii intr=o teaca, Fiamma, si aceasta excelent interpretata de María Valverde, aduce "nou;" si "distruge lumea de vis" creata.Ce rezulta este u nconflict, la inceput mocnit, apoi tot mai bine conturat parca intr-o ascensiune permanenta. Punctul culminant , acela al urmaririi Fiammei, in padure, de fetele din echipa, este dincolo de tragic, creat excelent de regizor.Esrte un crescendo permanent care nu popater decat sa aduca deznodamantul, dar care te tine cu sufletul la gura. Cred ca acolo este marele castig al filmului: reuseste sa convinga in acel moment. Nici o urma de remuscare pentru Miss G. , dar atatea remuscari aparute la Di Radfield, cea care la inceput se simtise amenintata de frumoasa si aristoctrata Fiamma. Cat despre scrisoarea lasata de Di, intercalata cu imagini cu Miss G. este o gaselnita excelenta, care poate si ea sa rivalizeze cu alte gaselnite permanent cautate de adevaratii regizori. E foarte convingatoare inorice caz. Imi aplce si coloana sonora a filmului, mai ales piesa de final, pe care curge genericul, o sansoneta parisiana parca, o sansoneta care lasa o perdea , o umbra fireasca peste un fapt extraordinar, dar astfel construit in cat pare perfect firesc si posibil. Restul merita sa descoperiti , urmarind un film pasionant si care cred ca va va face mare placere. Eu ii dau un meritat 9!

7 0

mitologicul

08.09.2018

Cum la noi dascalii nu mai au nici o legatura cu pasiunea pentru scoala ci doar pentru bani, e bine sa vedem acest film! Englezilor le ies intotdeauna filmele despre alte vremuri. Si le ies foarte bine! In Cracks, actiunea ne poarta intr-o scoala de fete, parasite de parinti, prin anii '30. Scoala se afla pe o insula, regulile sunt foarte stricte (adica se invata carte si comportament), nota discordanta o face Miss G. (Eva Green), excentrica profesoara de inot, a carei pasiune pentru noua eleva Fiamma (María Valverde) se transforma in obsesie. Restul: tensiune, incrancenare, vise, drame, le gasiti in film! Fara cateva pasaje in care actiunea treneaza Cracks este un film reusit. Vizionare placuta! http://subiectiva.blogspot.com/

2 1

malonegerald

08.09.2018