D-ale carnavalului

D'ale carnavalului

Comedie (Romania)

Aurel Miheles, Greg Coolidge

10 Mai 2021

Ecranizarea celebrei comedii de Ion Luca Caragiale, filmul trateaza original povestea frizerului Nae Girimia, dintr-o mahala a Bucurestiului de odinioara (sfarsitul sec. XIX). In atmosfera de carnaval, cu veselie si umor, cu participanti mascati si imbracati in costume alese cu grija , se desfasoara o adevarata "drama": Nae are o noua amanta, Didina care starneste gelozia si violenta ultimei amante , Mita Baston intretinuta de Cracanel si cu sticluta de " vetriol" asupra ei dar, cand apare si Pampon, amantul violent dar oficial al Didinei lucrurile se agraveaza. Se banuiesc, se cauta, se alearga, se demasca mastile, se pedepsesc, se...si ecranizarea acestei farse cu ajutorul interpretarii unor mari actori , ramasi nemuritori in filmografia romaneasca devine o capodopera, o bijuterie !

don.corleone

08.09.2018

Unul dintre filmele de varf ale lui Birlic . O comedie care starneste rasul prin situatia in care sunt puse personajele , limbajul lor , vestimentatie si caracterul acestora. Birlic un colos al cinematografiei romane. Eu il consider zeul sacru al filmului romanesc . 10/10

3 1

Andrei426Hemi

08.09.2018

Nae Girimea (Ion Lucian), un frizer dintr-o mahala bucuresteana a sfarsitului de secol XIX, isi gaseste o noua amanta in persoana Didinei (Vasilica Tastaman). Acest fapt va starzi gelozia nebuneasca a amantei sale “de suflet”, Mita Baston (Jeana Gorea), precum si a violentului Pampon (Alexandru Giugaru), amantul oficial al Didinei. In acest vartej al cautarii si pedepsirii indraznetului frizer, care se petrece in timpul unui carnaval, intra si Cracanel (Grigore Vasiliu-Birlic), intretinatorul oficial al Mitei. Ecranizarea piesei lui I.L. Caragiale. In film au fost preluate si elemente din piesa "Conu Leonida fata cu reactiunea" de acelasi autor. "Ecranizarea farsei a fost un act de curaj. Filmul pastreaza dinamica precipitata si incarcata de neprevazut a piesei." - Dumitru Solomon – 1958 (Gazeta literara).

0 0

gabishor_nate

08.09.2018