Dark City

Mister, SF (Australia, United States of America)

Alex Proyas

New Line Cinema, Mystery Clock Cinema

27 Februarie 1998

27 Februarie 2020

Despărțit de soția sa Emma (Jennifer Connelly), amnezicul John Murdoch (Rufus Sewell) se trezește într-o dimineață, singur, într-o cadă plină de gheață dintr-o cameră sordidă de hotel, alături de cadavrul unei femei necunoscute. Imediat după aceea află cu stupefacție că este considerat vinovat pentru moartea femeii și căutat pentru o serie de alte crime odioase. Neputându-și aminti dacă într-adevăr a comis sau nu aceste orori, Murdoch va atrage atenția excentricului psihiatru Schreber și a ciudatului detectiv Frank Bumstead (William Hurt).

Nightwind

08.09.2018

"Fara sa se bucure de popularitatea altor filme ale genului" ?? Mai multi critici de specialitate din USA au declarat filmul, pe buna dreptate, drept cel mai bun film al anului 1998, iar in cercurile SF este considerat film-cult.

3 4

ThaThug

08.09.2018

Imbinarea elementelor de film-noir cu science-fiction-ul rezulta intr-unul dintre cele mai bune filme de acest gen ale secolului trecut. Scenariul este mai mult decat original, efectele vizuale si cinematografia sunt extrem de bine concepute si inainte timpului lor, iar atmosfera intunecata si surealista face din acest film o unica experienta cinematografica. O pelicula cu statut cult care depaseste cu siguranta o gramada de filme actuale ,din toate punctele de vedere: acting, soundtrack, imagini vizuale sau poveste. "Dark City" este un film care poate fi apreciat la adevarata sa valoare doar de cei care au o minte deschisa catre necunoscut.

8 5

diablero

08.09.2018

Am vazut "Dark City" la putin timp dupa ce vazusem "The Matrix" si mi s-a parut exceptional. Nu a starnit valva celui de-al doilea, nu a aparut drept un film "manifest" al unei generatii - vezi unele prezentatoare de pe la noi, "mame cu amor" imbracate penibil si nepotrivit in scurte de piele - dar filmul spune ceva convingator si grav despre alienarea rasei umane, despre speranta si puterea de a invinge in cele din urma.

2 2