Periferie

Dead End

Crimă, Dramă (United States of America)

William Wyler

Samuel Goldwyn Productions

28 Iulie 2021

<p align="left">Realizat in 1937 de regizorul de origine germana William Wyler dupa scenariul Lillianei Hellman pe baza celebrului roman Sidney Kingsley, filmul " Dead End " a fost de 4 ori nominalizat la OSCAR in 1938 pentru: Best Picture, Best Cinematography, Best Art Direction si Best Actress in a Supporting Role. Avand o distributie exceptionala, filmul este povestea unui temut gangster Hugh 'Baby Face' Martin (Humphrey Bogart ), urmarit de politie si FBI de ani intregi ca fiind autorul cu sange rece a 9 omoruri. Intr-un moment de slabiciune si sentimentalism, el simte nevoia sa faca un pelerinaj in mahalaua /periferia unde petrecuse alaturi de mama sa copilaria.</p><p align="left">Aici o reintalneste pe vechea prietena din copilarie Francey (Claire Trevor )ajunsa o amarata de prostituata si isi cauta si o gaseste pe mama sa. Ea, departe de a-i cadea in brate, ii spune"Nu esti copilul meu. Esti un macelar" si-l respinge.Tot ce urmeaza de acum in film sunt consecintele supararii, furiei, deceptiei, tristetii acestui gangster care "ajutat" si de tradarea prietenului sau Dave Connell (Joel McCrea ) are o alta soarta.</p>

08.09.2018

Actiunea filmului si distributia este exceptionala. Gangsterul Hugh 'Baby Face' Martin urmarit de politie pentru 9 omoruri are o clipa de sensibilitate, vrea sa-si revada mahalaua in care a trait, sa-si intalneasca mama si fostii prieteni. Clipa il va costa! Mama il va respinge , privindu-l ca un ucigas dar urla de durere, cu un tipat ce te infioara, un tipat sfasietor cand fiul ei, nu gangsterul e prins. Nu se poate realiza decat de un mare regizor un asemenea final in care mama gangsterului temut devine mama fiului ei.

2 0

epicvlas

08.09.2018

excelent film cu gansteri in regia lui wyler! wyler ca de obicei face din performanta actoriceasca a actorilor ceva special si fiecare personaj din film are un trecut, bogart printre primele filme ale sale da un persoaj estrem de bine construit. baietii de cartier sunt fantastici, costumele lor, acentul limbajul de cartier al lor comportametul sunt absolut autentice.. srgio leone binentales sa inspirat in once upone a time in america din acest film si alte filme cu gansteri. o scena puternica in film este cand bogart merge la mamasa iar ea il rejecta ca si in scarface cu pacino, subalternul lui bogart este din nou un personaj la care doar te uiti si i sti deja trecutul. o capodopera un film fantastic ce nu trebuie pierdut!!!!!!!

0 0