Dead Man Walking

Dramă (United States of America, United Kingdom)

Tim Robbins

Havoc, PolyGram Filmed Entertainment, Working Title Films

29 Decembrie 1995

1 Decembrie 2020

O calugarita primeste o scrisoare disperata de la un condamnat la moarte pentru crima, care incearca sa evite executia. In timpul ce se va scurge pana la efectuarea acesteia, ea incepe sa arate empatie nu numai fata de condamnat, dar si fata de familiile victimelor. Dar, in final, ea va trebui sa se decida in privinta modului in care va solutiona paradoxul in care se gaseste: ea tine la condamnat, cu toate ca intelege gravitatea si cruzimea crimelor sale

micasirenaramona

08.09.2018

Din punctul meu de vedere, acest film este unul provocator si intens, care reliefeaza controversa asupra corectitudinii sau incorectitudinii aplicarii pedepsei capitale in unele state americane. Un film care vorbeste despre capacitatea omului de a deveni mai bun, de a se pocai pentru pacatele trecutului si de a ajunge la mantuire prin intermediul religiei si mai ales prin intermediul contopirii cu un alt suflet uman complet pur. Un film despre relatia speciala dintre un criminal condamnat la moarte pe nume Matthew Poncelet, care isi asteapta executia prin injectie letala intr-un penitenciar, si o calugarita numita Helen Prejean, care decide sa ii dea o sansa de reabilitare si sa ii salveze sufletul chinuit de amintirea faptelor sale reprobabile, aratandu-i drumul spre mantuire si iertare. Impresionanata scena executiei din finalul filmului, in care cei doi protagonisti isi marturisesc unul altuia iubirea, o iubire lipsita de orice element vulgar sau pervers, lipsita de orice tenta erotica, o iubire profunda de oameni, o apropiere pana la contopire a unui suflet de un alt suflet. Ideea peliculei este departe de a fi sumbra, ci mai degraba una profund optimista prin increderea in capacitatea omului de a se schimba si prin relevarea faptului ca in orice raufacator exista si o latura omeneasca cu o componenta pozitiva, daca cineva are rabdarea, curajul si iubirea de semeni necesare pentru a o descoperi. Un film de nota 10 pentru care Susan Sarandon a castigat un Oscar, iar Sean Penn o nominalizare la Oscar si la Globul de Aur.

8 3

emil-dorin

08.09.2018

Ce valoare are de fapt nominalizarea ori chiar castigarea Globului de Aur?

3 9

EduardR

08.09.2018

Tim Robbins s-a descurcat impresionant de bine, mai ales avand in vedere faptul ca acesta este abia al doilea film pe care l-a regizat, adevartului lui debut. Apoi mai sunt si cei doi actori din rolurile principale (Sean Penn si Susan Sarandon), care fac, deasemenea, o treaba foarte buna. Ce vreau sa mai mentionez, este ca la acest film am apreciat foarte mult modul in care trateaza subiecte ca relatia dintre o calugrita si un condamnat, condamnarea la moarte si cainta, cainta care apare si la cei mai detestabili oameni, dar destul de tarziu, pe "culoarul mortii". Asadar, eu raman foarte impresionat de cineasti ca Tim Robbins, care desi nu fac parte din generatia "noului val" (Farcis Ford Coppola, Martin Scrosese, Steven Spielberg, Brian de Palma etc.) este inzestrat cu "virtutea" de a regiza astfel de filme!

6 3