Dramă, Thriller, Crimă (United Kingdom)

Shane Meadows

Paddy Considine, Shane Meadows

EM Media, Warp Films, Big Arty Productions, Film4 Productions

29 Septembrie 2004

23 Octombrie 2021

Richard se intoarce acasa dupa terminarea serviciului militar intr-un mic orasel. Are un singur lucru in minte - razbunarea. Sa le-o plateasca fanfaronilor din oras care isi batusera joc de fratele lui. La inceput foloseste tactici de guerrilla care sa-i insapaimante pe ceilalti. Apoi actiunea sa evolueaza si, unul cate unul, smecherii orasului sunt "culesi" de teribilul inger al razbunarii care a devenit Richard.

Croom

08.09.2018

Realizare excelenta, fara superficialitatea existenta in filmele de acest gen.Filmul se concentreaza asupra unui soldat a carui experienta militara modereaza jocul razbunarii.Avem pe de-o parte un om fara teama, care cunoaste disciplina si demnitatea si pe de alta niste puturosi drogati care isi bat joc de propria viata si de a altora.Cartile sunt facute, frica dospeste, moartea este iminenta. Personajele sunt bine conturate.Richard este plin de manie, dornic sa-si faca dreptate, brutal si experimentat.Fratele lui, interpretat bine, aduce un realism crud filmului.Smecherii orasului, traficanti ieftini, un grup de caraghiosi in confruntarea psihologica si fizica cu Richard. Cadrele sunt linistite, bucolice, fara inlantuiri de actiuni alerte.Realizarea excelenta, cu flashback-uri alb negru pentru intelegerea relatiei fiecarui individ cu fratele lui Richard, cel care reprezinta motivul razbunarii. Sfarsitul este surprinzator, cu muzica pe masura, sporind efectul emotional al deznodamantului.

1 1

snowman

08.09.2018