Deception

Dramă, Romantic (United States of America)

Irving Rapper

John Collier, Joseph Than

Warner Bros. Pictures

26 Iulie 2021

<p>Talentatul violoncelist Karel Novak a depăşit cu greu al doilea Război Mondial, gândindu-se permanent la marea sa iubire – Schatzi, despre care nu mai avea nici o veste din 1940. În 1946, Karel susţine concerte în SUA, după unul dintre ele având imensa surpriză de a fi vizitat de Schatzi, care îşi schimbase numele în Christine Radcliffe. Karel are unele semne de întrebare referitoare la bunăstarea materială a Christinei, pe care aceasta o explică prin faptul că, în calitate de profesoară de muzică, primise cadouri numeroase şi scumpe de la elevii săi, dar şi de la Hollenius – compozitorul favorit al lui Karel, care se bucura de un imens prestigiu şi respect. Karel şi Christine decid să se căsătorească imediat, însă Karel are în continuare dubii, alimentate chiar de comportamentul lui Hollenius. Ulterior, acelaşi Hollenius i le spulberă, oferindu-i o şansă nesperată: interpretarea unei partituri solo, acompaniat de orchestra dirijată chiar de maestru. Însă Christina se teme că intenţiile lui Hollenius nu sunt chiar atât de sincere şi bine-intenţionate, temându-se că trecutul său va fi dezvăluit.</p>

Getbeget

08.09.2018

Dramă excelentă, axată pe 3 personaje puternice - perfect conturate şi interpretate. În prim plan se află personajul interpretat de Bette Davis, care încearcă în van să-şi renege şi să uite trecutul, de dragul iubirii regăsite atunci când nu mai spera la nimic. Apoi, personajul interpretat de Paul Henreid (cu caracteristici total diferite de cel din "Casablanca" - determinat şi sigur pe el) - chinuit permanent de gelozie şi incertitudine, având în faţă spectrul succesului nesperat după ani întunecaţi. Şi, în fine, personajul interpretat magistral de Claude Rains - egocentric, dominant, maliţios, deosebit de puternic şi influent, dornic de răzbunare pe aspirantul la glorie care i-a răpit subiectul pasiunii sale lumeşti. Deci: filmul este o dramă care merită văzută şi apreciată la justa ei valoare.

0 0