Dramă, Film TV (Germany, Poland)

Krzysztof Kieślowski, Roger Donaldson

Krzysztof Kieślowski, Krzysztof Piesiewicz

Sender Freies Berlin, Studio Filmowe Tor, Telewizja Polska

5 Septembrie 1989

30 Noiembrie 2020

Este primul episod din mini-seria "Decalogul" a cineastului polonez Krzysztof Kieslowski, un regizor cunscut pentru filme ca "Three Colours: Red"(Trei Culori: Rosu), "Three Colours: White"(Trei Culori: Alb), "Three Colours: Blue"(Trei Culori: Albastru), "Blind Chanse"(Sansa Oarba), "The Double Life Of Veronika"(Viata dubla a Veronicai), "A Short Story About Killing"(O Povestioara Scurta Despre Crima) sau "A Short Story About Love"(O Povestioara Scurta Despre Dragoste), ultimele doua, reeditate, fiind chiar episoadele 5 si 6 din "Decalogul".<br />  "Decalogul" se bazeaza pe zece povestioare diferite, care nu au ca lucru comun decat cadrul in care se desfasoara actiunea, si anume un cartier de blocuri de la marginea orasului Varsovia, timpul in care se desfasoara actiunea fiind prezentul regizorului. Totul este de-a dreptul perfect. Fara buget mare sau tehnologie ca a celor de la HollyWood Kieslowski reuseste sa faca o capodopera cinematografica despre care celebrul regizor american Stanley Kubrick spunea "the only masterpiece he could name in his lifetime"(singura capodopera cinematografica pe care am vazut-o de-a lungul vietii mele).<br /> Acest episod are ca schelet prima dintre cele zece porunci: "Eu sunt Domnul Dumnezeul Tau; sa nu ai alti dumnezei afara de Mine". Este vorba despre un tata profesor universitar in informatica, ateu care isi creste copilul de aproximativ 10 ani fara a-i oferi educatie spiritual, lucru la care incearca sa contribuie insa matusa micului Pawel.

paulcrm31

08.09.2018

Cel mai bun film posibil(si imposibil!). Daca nu-l vedeam, as fi zis ca asa ceva nu exista...